• Anonym (Vad menas?)

Vad menar män med ”närhet”?

Många män använder ofta ordet närhet.

När de pratar om det är det i sammanhang som: De vill ha närhet, de frågar mig om jag inte saknar närhet, de säger ?alla behöver närhet?, de får ingen närhet, de har inte fått någon närhet på xxx år/månader/dagar, behov av närhet, de gillar närhet etc etc.

vad menas med ?närhet?? finare ord för sex: kuken i fittan? Eller är det även kyssar, kramar osv? Det låter så passionerat. Är en snabb avsugning en definition av närhet också?

jag tycker det låter så passionerat. Jag som kvinna förstår inte alls hur det kan vara så viktigt med denna ?närhet?. Jag känner inte alls behov av att ha passionerade kyssar eller kramar och samlag med någon som inte ens existerar. För denna närhet kan ju ett ONS uppfylla tydligen.

Hur kan man sakna något med någon som inte ens existerar? Är det biologiskt?

• Svar på tråden Vad menar män med ”närhet”?
  • Anonym (Vad menas?)

jag skrev ?Existerar? och menar med det att det potentiella ligget är okänt. kanske inte precis vem som helst, men kan vara någon normal tjej bara. Personen tycks vara oviktig. Bara denna själva ?närhet? äger rum?

är det bara sexet ni menar?

• Anonym (aaa)

Du får väl fråga personer som sagt det, vad de menar. 
    Generellt uppfattar jag att när folk (ja, även män) säger "närhet" så menar de allt, hela paketet: kramar, uppskattning, sitta nära när man ser på film, sex, sova tillsammans, massage. 
    Att sakna det där gemensamma, något man har tillsammans bara två personer - inget konstigt tycker jag. 

Om någon enbart menar sex brukar de uttrycka sig på annat vis. Men som sagt alla är individer och olika. 

• Freddie K

När jag säger att jag behöver närhet så är det hela paketet. Kramar, kyssar och ibland samlag. Oftast nöjer jag mig med en kram, men några snälla ord gör ju susen också.

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Huh)

Konstig generalisering. Menar du att det är en manlig grej att sakna sex om man inte får det och att kvinnor inte gör det?Jag som kvinna - skriver du.

• Anonym (-)

Jag avser även kramar, kyssar, hålla handen, hålla om varandra när man ser på film  mm.

• Anonym (Vad menas?)
    Anonym (Huh) skrev 2023-04-15 06:39:57 följande:

Konstig generalisering. Menar du att det är en manlig grej att sakna sex om man inte får det och att kvinnor inte gör det?Jag som kvinna - skriver du.

Ja, så känner jag. gick med i en dejtingsida för några månader. Det har skadat min bild av män Tyvärr.

jaghar blivit ifrågasatt om jag inte saknar närhet. Varit singel länge nu. helt självvalt.

förstår inte vad jag ska sakna om jag inte träffa någon? Alla män frågar mig det.

men det finns nog män som inte har dessa behov också. Men de märker jag ju inte av, de håller sig liksom jag gjorde ifrån dejtingappar såklart.

det är inte den här frågan som har skadat min bild. Det var en annan grej.

• Anonym (Vad menas?)
    Anonym (aaa) skrev 2023-04-15 06:36:58 följande:

Du får väl fråga personer som sagt det, vad de menar. 
    Generellt uppfattar jag att när folk (ja, även män) säger "närhet" så menar de allt, hela paketet: kramar, uppskattning, sitta nära när man ser på film, sex, sova tillsammans, massage. 
    Att sakna det där gemensamma, något man har tillsammans bara två personer - inget konstigt tycker jag. 

Om någon enbart menar sex brukar de uttrycka sig på annat vis. Men som sagt alla är individer och olika. 

Tror män biologiskt har ett större behov av det där i Så fall. Fattar om man menar med en specifik person,?en inte bara så där generellt hålla hand och sova tillsammans Med vem som helst.

hur många kvinnor känner så? Man får ju ligga vaken halva natten och lyssna deras hans snarkningar. många killar ha lagt in intresset Ligga sked.

känns lite löjligt tycker jag. hur känner ni och vad har ni för kön?
  • Anonym (fjompen)

Är man, har ej behov av närhet som kramar, sex mm men uppskattar det med rätt person.

Närhet kan väl vara allt från att sitta nära till att sexa loss men tror nog dom flesta på dejtingsidor avser att man ska ha sex.

• Anonym (Loppan)

Att gilla närhet på en dejtingapp är ett ord man använder för att vara smidig och inte stöta bort tjejen. Det betyder sex.

• MsM84

Jag går emot dig ts och säger att människan är inte gjord för att vara ensam, de flesta singlar saknar närhet oavsett kön. Som kvinna skulle jag tycka det var bland det jobbigaste om jag blev singel igen. 

• Anonym (Huh)
    Anonym (Vad menas?) skrev 2023-04-15 07:30:15 följande:
    Tror män biologiskt har ett större behov av det där i Så fall. Fattar om man menar med en specifik person,?en inte bara så där generellt hålla hand och sova tillsammans Med vem som helst.

hur många kvinnor känner så? Man får ju ligga vaken halva natten och lyssna deras hans snarkningar. många killar ha lagt in intresset Ligga sked.

Jag tror de flesta människor har behov av fysisk närhet. Beröring ökar oxytocinet i kroppen vilket är ett starkt må-bra-hormon.

Jag är kvinna och hade en period ingen vilja att gå in i en relation av div orsaker men nog sjutton saknade jag närhet och beröring (och sex). Så under en tid hade jag en kk för att just få kramas i soffan framför en film, sova ihop och så klart ligga. Utan att vi var kära vilket jag uppfattar att du tror är en förutsättning för kvinnor.
  • Anonym (Vad menas?)
    Anonym (Huh) skrev 2023-04-15 08:24:37 följande:
    Jag tror de flesta människor har behov av fysisk närhet. Beröring ökar oxytocinet i kroppen vilket är ett starkt må-bra-hormon.

Jag är kvinna och hade en period ingen vilja att gå in i en relation av div orsaker men nog sjutton saknade jag närhet och beröring (och sex). Så under en tid hade jag en kk för att just få kramas i soffan framför en film, sova ihop och så klart ligga. Utan att vi var kära vilket jag uppfattar att du tror är en förutsättning för kvinnor.
    Nej då. kom på att jag skulle ha klargjort det i förra inlägget, men det går ju inte att ändra skickade inlägg så lät det vara. Pratar alltså inte om kärlek nu. Kärlek är inte en förutsättning för kvinnor. En del ställer det kravet dock. Att jag ska bli kär är något som händer ett par gånger i livet bara. Haft fler kk än pojkvänner. men att hålla på sakna närhet med bara någon fattar jag inte. Har män större behov av detta?

om jag har valt att avstå relationer. Så kommer frågan:
    saknar du inte närhet?
    då har jag svårt att förstå. Vilken närhet? till vem? Måste ju ha träffat  någon först, som är attraktiv manlig och inte kysser som en hård elvisp eller är dåligt sängen. vad skulle man sakna liksom? är män beroende och besatta över det här?
  • Anonym (Vad menas?)
    Anonym (Loppan) skrev 2023-04-15 07:45:11 följande:

Att gilla närhet på en dejtingapp är ett ord man använder för att vara smidig och inte stöta bort tjejen. Det betyder sex.

Tyvärr gör killarna nog det ändå. När en kille har 24 olika intressen som är Närhet, Mysa, Ligga sked, Sova tillsammans, Kyssar, Kramar, Massage osv då tycker jag mig mest lukta desperation.

har tjejer sådana intressen på sina dejtingsidor?

jag tog mest lite roliga som Pippi Låmgstrump, Pärlplattor, sy kläder, Karins lasagne. Nintendo 64, rita, teckna, måla, cykla, sommarstugan.

visst kan man träffa en kk via dejtingapp men vill inte träffa någon som börjar prata snusk direkt.
  • Anonym (va)
    Anonym (Vad menas?) skrev 2023-04-15 07:30:15 följande:

Jag är kvinna och förstår inte hur du kan tycka det är löjligt. Jag kan verkligen förstå  att man saknar den fysiska närheten du pratar om eftersom den frigör hormoner som man mår bra av, både hos män och kvinnor. Ingen av de män jag har sovit med har snarkat heller.
  • Carolatom07

Närhet är för mig helt enkelt att få vara nära, att kramas, kelas och kyssas, det behöver inte alltid leda till sex. Man njuter av närheten och kärleken till varandra helt enkelt.

• Anonym (Huh)
    Anonym (Vad menas?) skrev 2023-04-15 09:07:24 följande:
    Nej då. kom på att jag skulle ha klargjort det i förra inlägget, men det går ju inte att ändra skickade inlägg så lät det vara. Pratar alltså inte om kärlek nu. Kärlek är inte en förutsättning för kvinnor. En del ställer det kravet dock. Att jag ska bli kär är något som händer ett par gånger i livet bara. Haft fler kk än pojkvänner. men att hålla på sakna närhet med bara någon fattar jag inte. Har män större behov av detta?

om jag har valt att avstå relationer. Så kommer frågan:
    saknar du inte närhet?
    då har jag svårt att förstå. Vilken närhet? till vem? Måste ju ha träffat  någon först, som är attraktiv manlig och inte kysser som en hård elvisp eller är dåligt sängen. vad skulle man sakna liksom? är män beroende och besatta över det här?

Okej. Nej, jag tror inte män har större behov av närhet än kvinnor. Det är nog något som ligger hos dig än hos kvinnor generellt. 

• KimLinnefeldt

Jag är gift man. Under perioder då jag varit ensam har jag saknat sex en del, men kanske framförallt andra sorters närhet. Det vardagliga småpratet, att laga god mat till varandra, att få en varm kram och tusen andra små och stora uttryck.

Men jag tänker att män kanske ofta har svårt att identifiera vad det är de saknar mest. Sex är lätt att tänka på, kan lätt lägga sig överst på listan, men är ju bara en del av livet. Om än en viktig del. Den yttersta närheten.

Närhet ger som sagt oxytocin, ett myshormon. De som aldrig blir berörda kan få "hudtörst".

• Anonym (Nära)

För mig betyder det att vara nära någon annan. Röra och bli berör av någon annan. 
    Tex; Jag var hos min älskare för någon dag sedan och då vi bor långt ifrån varandra så brukar jag sova över. Vi satt i soffan och kollade på något på TV (vi hade redan haft en omgång i sängen) eller ja, han satt i en fördölj med bena på divandele och jag satt i hörnet i soffan. Det va typ 10-20 cm mellanrum mellan oss och så helt plötsligt så visade han tydligt att han ville jag skulle ta på honom/lägga min hand på hans ben/fot vilket jag gjorde. Även senare på kvällen när jag satt i soffan och han satte sig bredvid och nästan på mina fötter så flyttade jag på fötterna men han drog dom mot sitt ben igen så mina fotsulor vilande mot sidan av hans lår. Närhet. Utan att vara för mycket. Bara nära varandra. Kroppskontakt. Behöver inte vara mera komplicerat än så.

• Anonym (M)
    Anonym (-) skrev 2023-04-15 06:41:06 följande:

Jag avser även kramar, kyssar, hålla handen, hålla om varandra när man ser på film  mm.

Intressant att TS ignorerar inlägg där en man ger sin syn på närhet, kan det vara för att inlägget inte stämmer med TS världsbild?
Svar på tråden Vad menar män med ”närhet”?