Silverschampo?
Vill inte ha gult hår!

Funkar jätte bra! Har oxå slingat hår.
Brukar använda Matrix silverschampo, kostar typ 100 kronor hos frisören.
Du kanske inte ser resultat efter första gången men efter 3,4 ggr blir det jätte snyggt!!
Lycka till!
*puff puff*
mitt bruna hår påverkas väl inte av silverschampot på nåt sätt? har ju typ halva håret brunt och halva "gult..."
Jag har oxå använt matrix när färgningen blivit gul. Funkat jätte bra, kör du på med tre tvättar på raken, det sliter nog inte mer än vanlig tvätt, tror jag iallafall. Att färga om det borde slita mycket mer.
Annars får du väl köra med en sjal över tills det lugnat sig! Det kan ta fler än ett par tvättar, en vecka har jag nog gått runt och varit "pippi".
Får jag fråga vilket märke på färgen du använde? Detta har inte hänt mig de senaste åren, nu har jag kört med Loreal o sån med tillhörande slingor. Hoppas det blir bra!
tror det var Viva nånting.. 3-4 nyanser. Det var alltså ett blonderingspaket, inte slingor, fast jag gjorde slingor :) Man kanske ska hålla sig till de som är för slingor.. eller ? Kan inte så mycket om färgning/blekning o sånt.
Det här gjorde jag i fredags.. och sen på lördagen köpte jag ett nytt paket men då hände ingenting, var lika gult ändå.. o då kändes det helt kört.. blir till o ha mössa imorrn hela dagen då :P
Ja, det är trist. Tur det är vinter fortfarande...
Och tur att du inte färgade hela håret tänker jag, då hade allt varit gult. (?)
Jag tror slingor är mer "blondernde" än färg så det är extra mystiskt att du blivit så gul. Hade du använt slingor som färg hade det det inte varit lika konstigt. Lycka till iaf! Hoppas du fixar till det!
Jag tror snarare tvärtom, att slingor är mer blekande och därför gör håret ännu ljusare än blondering. på mig har inte blndering funkat, så jag slingar alltid!
Du kan även köpa en silvertoning, det har jag gjort ett par ggr då jag är allergisk mot gult hår!! Om du tycker efter en sån toning att håret är "för grått" tvättar du det bara ett par ggr så blir det perfekt och riktigt snyggt!!
Hoppas att det går bra!
vaf*an, det är ju fortfarande orange-gult!! varför händer det ingenting? *suck*
har torkat håret nu efter silvertoningen och det har hänt NADA!
ska ALDRIG mer färga/blondera hemma.. första och sista gången.
ville ju inte gå till frisören för det skulle bli för dyrt, men nu är jag redan uppe i 500 spänn.. och för det fick jag oranget hår... ..
Risken är ju om håret är för gult så kan ju denna vara lite för svag..
Å andra sidan kan en silvertoning vara för stark!
Men hade jag varit du så hade jag köpt en toning och tycker du att det är för silvrigt så tvätta det bara ett par ggr!
Vad använde du för märke på toningen?!
Wella Color Fresh Silver hette den... det var den frisören rekomenderade.
Asså jag kan ju inte gå ut med det här håret... usch
puff puff
Usch! Stackars dig!
Kom inte ihåg vad den hette som jag brukade använda..
Om du vill färga över håret igen så tänk på att använda en färg med lite rött i. Annars blir håret grönt.. Goldwell har en jätte fin intensivtoning som heter 6RB.
Hoppas att det löser sig till det bästa!
låt silverschampot sitta i en stund så ger det bättre resultat. tycker det fungerar grymt bra. dyrt schampo kanke. Men min håller i 2-3 mån
Va trist att det inte blir bra.... *tröst kram*
Mitt råd är att du bokar tid hos frisör och får en ny behandling där.
Eller låt håret vila ett par veckor och gör nya slingor. Köp blekning som är till för riktigt ljusa slingor i såfall.
Och som någon annan sa, om du vill färga över slingorna, använd en toning med lite rött pigment i så det inte blir grönt.
Lycka till !