Inlägg från: matiLLa |Visa alla inlägg
  • matiLLa

Silverschampo?

Jag har gjort "blonda" slingor i håret. Men det blev ju såklart inte så bra, blev ganska gult. Har hört att man kan använda silverschampo i håret för att få bort det gula. Men funkar det även fast hela håret inte är blont? Alltså jag har fortfarande brunt hår under de blonda slingorna.

Vill inte ha gult hår!
  • Svar på tråden Silverschampo?
  • matiLLa
    Kan man schamponera 3 ggr på raken då eller ? Eller måste det gå en dag emellan? Vill få bort det gula så fort som möjligt, vågar ju knappt gå ut :-P
  • matiLLa

mitt bruna hår påverkas väl inte av silverschampot på nåt sätt? har ju typ halva håret brunt och halva "gult..."

• matiLLa

tror det var Viva nånting.. 3-4 nyanser. Det var alltså ett blonderingspaket, inte slingor, fast jag gjorde slingor :) Man kanske ska hålla sig till de som är för slingor.. eller ? Kan inte så mycket om färgning/blekning o sånt.

Det här gjorde jag i fredags.. och sen på lördagen köpte jag ett nytt paket men då hände ingenting, var lika gult ändå.. o då kändes det helt kört.. blir till o ha mössa imorrn hela dagen då :P

• matiLLa
    Gratjova

Var hos en frisör idag och frågade lite. Hon rekomenderade en såndär silvertoning, hon trodde inte att silverschampot skulle funka på mig.. Konstigt, med tanke på att alla ni andra tycker den är jättebra. Aja hoppas det här funkar iallafall... *nervös*
  • matiLLa

vaf*an, det är ju fortfarande orange-gult!! Ledsen varför händer det ingenting? *suck*

har torkat håret nu efter silvertoningen och det har hänt NADA!

ska ALDRIG mer färga/blondera hemma.. första och sista gången.

ville ju inte gå till frisören för det skulle bli för dyrt, men nu är jag redan uppe i 500 spänn.. och för det fick jag oranget hår... .. Ledsen

• matiLLa

Wella Color Fresh Silver hette den... det var den frisören rekomenderade.

Asså jag kan ju inte gå ut med det här håret... usch

Svar på tråden Silverschampo?