• Anonym (Voyeur)

Kollar du på nakna kändisar?

Eller ska man skämmas om man gör det?

Jennifer Lawrence: "Anybody who looked at those pictures, you're perpetuating a sexual offense. You should cower with shame. Even people who I know and love say, 'Oh, yeah, I looked at the pictures.' I don't want to get mad, but at the same time I'm thinking, I didn't tell you that you could look at my naked body."

• Svar på tråden Kollar du på nakna kändisar?
  • Anonym (Junior)

Gillar att kolla på idas morgon gympa på ettan o spruta o tjuta till det

• Tecum

De flesta bilder på (halv)nakna kändisar som cirkulerar på nätet är fejk, de är fotoshoppade. Men om kändisen medvetet ställt upp på såna bilder får hon skylla sig själv.

• Anonym (Anonym 666)
    Tecum skrev 2023-04-15 14:43:04 följande:

De flesta bilder på (halv)nakna kändisar som cirkulerar på nätet är fejk, de är fotoshoppade. Men om kändisen medvetet ställt upp på såna bilder får hon skylla sig själv.

Håller med. Så gnällig kommentar från JL om hon själv gått med på att sprida bilderna, då ska hon inte klaga på att vänner och främlingar tittar på dem. Och äkta nakenbilder av kändisar finns ju knappt heller om man ser på ts grundfråga.
  • Anonym (Nina)
    Anonym (Anonym 666) skrev 2023-04-15 14:45:39 följande:
    Håller med. Så gnällig kommentar från JL om hon själv gått med på att sprida bilderna, då ska hon inte klaga på att vänner och främlingar tittar på dem. Och äkta nakenbilder av kändisar finns ju knappt heller om man ser på ts grundfråga.
    Bilderna stals ju? Hon godkände inte att de skulle spridas och ses av hela världen.
  • Anonym (Anonym 666)
    Anonym (Nina) skrev 2023-04-15 14:56:02 följande:
    Bilderna stals ju? Hon godkände inte att de skulle spridas och ses av hela världen.
    Och hur fan ska jag veta det...?
  • Tecum
    Anonym (Nina) skrev 2023-04-15 14:56:02 följande:
    Det stod inte i trådstarten och då är det en helt annan sak.
  • klyban

En sak man borde lära sig, oavsett om man är kändis eller ingen alls.
    Och det är att om man filmar nått, så måste man räkna med att det är en möjlighet det kommer ut.

Så vill man inte detta, håll kameran borta ifrån sexet är mitt råd, och det enda råd som faktiskt håller dig ifrån publiken.
    Annars har hon inget att skämmas över som så, men vill man inte ha sånt här ute, så är det givetvis inte roligt alls.

Tog en snabbkoll, var inte mycket att hänga i granen, och bröstskämtet var ju lite rolig, men går inte till historien, kanske är mer än jag såg i snabbkollen, lite suga lite bakifrån.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Nina)
    Anonym (Anonym 666) skrev 2023-04-15 14:57:49 följande:
    Tecum skrev 2023-04-15 15:08:56 följande:
    Det här var ju en väldigt stor grej, många riktiga nyhetstidningar (alltså inte bara skvallerblaskor) rapporterade om det och såklart också om den efterföljande rättegången. Det var ju inte heller bara Jennifer Lawrence som blev utsatt, utan även fler kändisar. Tycker att det måste ha varit väldigt svårt att missa en sån sak. 
  • Anonym (+++)
    Anonym (Anonym 666) skrev 2023-04-15 14:57:49 följande:
    Meh.

Ja ursäkta men det finns väl inget som ursäktar att man ska titta på nakenbilder på kändisar, oavsett vad du trodde eller hoppas på. 
  • Tecum
    Anonym (Nina) skrev 2023-04-15 19:00:50 följande:
    Det här var ju en väldigt stor grej, många riktiga nyhetstidningar (alltså inte bara skvallerblaskor) rapporterade om det och såklart också om den efterföljande rättegången. Det var ju inte heller bara Jennifer Lawrence som blev utsatt, utan även fler kändisar. Tycker att det måste ha varit väldigt svårt att missa en sån sak. 
    Men om det är det jag hört om var det ganska längesen och jag minns inga namn. Om det hänt nyligen har jag missat det helt.

TS borde varit tydligare i sitt inlägg.
  • Anonym (hhh)

Trådstarten var dåligt utförd men det var tydligt att det inte handlade om frivilliga bilder aka Playboy ändå

• Anonym (Here we go again)
    Så du trodde på riktigt att hon spridit dem? Seriöst? Hur kan man ens utgå från det när man svarar. Blir fan mållös.
  • Anonym (Nina)
    Anonym (Here we go again) skrev 2023-04-16 13:58:09 följande:
    Så du trodde på riktigt att hon spridit dem? Seriöst? Hur kan man ens utgå från det när man svarar. Blir fan mållös.
    Eller hur? Speciellt när man läser citatet. 
  • Tecum
    Anonym (Here we go again) skrev 2023-04-16 13:58:09 följande:
    Inte att hon själv spridit dem, det var uppenbart. Men jag trodde att det var fotoshoppade bilder där någon klippt in en kändiskvinnas huvud på en modell, det vimlar av såna bilder på nätet.
    Eller att det var ungdomssynder. hon hade frivilligt fotat sig lättklädd för att komma framåt i karriären och så hade bilderna dykt upp när hon väl var känd. Sånt är inte alls ovanligt.

Kände inte till det där med stölden alls. Vet att det hänt med någon popstjärnas bilder men det var längesen.
    Varför skulle det vara så omöjligt för TS att förklara bakgrunden till inlägget?
Svar på tråden Kollar du på nakna kändisar?