Inlägg från: Drottningen1970 |Visa alla inlägg
  • Drottningen1970

Är det bara jag....

Tacka din lyckliga stjärna för att de inte spelar basket. Basket är helvetet för föräldrar.

Jag inte bara kräks på skiten utan vill tidvis bli inlagd på psyket för att slippa. Vidrigt är det. 

Men med det sagt, så är det ändå skönt med en tonåring vars all tid går åt till en idrott istället för att han är ute och super eller stökar. Så jag antar att det är värt det. Men kul är det då rakt inte.

• Drottningen1970
    Anonym (Hmm) skrev 2023-04-15 20:45:26 följande:

Två tankar. Låt ungarna åka själva till träningen och skit i att sälja kakor och fanskap, betala deras del i rena pengar istället.

Så funkar det inte tyvärr. Skulle lätt köpa mig fri om det var möjligt men det är det inte.
  • Drottningen1970
    Anonym (Hmm) skrev 2023-04-15 20:53:24 följande:
    Ok, berätta mer för en som kommer att hamna i detta träsk förr eller senare. Hur funkar det då, och som sidofråga: varför är basket värre än fotboll?

Basket kräver fler föräldrafunktioner. Varje match ska det sitta 4 personer i sekritariat, dvs föra protokoll, ta tid etc. En annan ska filma och tre till ska köra barn. Det slipper man med fotboll. Därutöver är det som sagt, försäljning av diverse saker, det ska stå i kiosk och det ska städas läktare. Det ska plockas skräp och jobbas på diverse mässor där man exempelvis ska rulla ut mattor i mässhallar och montera 500 kattburar. Etc etc.Och cuperna ska vi inte tala om. I påskhelgen var jag schemalagd 27 timmar. Bla att stå i bespisning och utfodra och diska efter 2000 pers. 

Försäljning kan man ju ducka genom att köpa allt själv om man har råd.

Men resten går inte att slippa, skulle man vägra skulle det påverka barnets plats i laget.

• Drottningen1970
    Anonym (Hmm) skrev 2023-04-15 21:56:03 följande:
    Ja det är iaf helt tydligt efter den här tråden att mitt barn INTE kommer att träna varken fotboll, basket, hockey, innebandy eller ridning. Jag får väl starta en tråd sedan och fråga om vilka sporter/aktiviteter man kan skicka iväg dem på som inte kostar så ofantligt i tid och pengar.
    Dans är chill
  • Drottningen1970
    Mrs Moneybags skrev 2023-04-17 16:06:57 följande:
    Oj, min son spelar basket, men det är inte ens i närheten av så många aktiviteter. Föräldrarna kör sina egna barn till matcherna. Har inte jobbat i kiosk än, men det har jag gjort på fotbollen. Inte så jobbigt, det är bara under själva matchen. Det kanske blir värre med åren? 

För mig är basketen betydligt softare än fotbollen.

Men jag är ju egentligen musikmamma.  // Skrattande Vi repar på gitarren varje morgon innan skolan...men ingen kioskverksamhet eller försäljning av lotter mm. Tack och lov. Bara klä upp sig och barnet ibland för konserter. Och betala ur näsan för lektionerna. 
    Det blir det nog. Men hur gör ni vid matcher? Vem tar tid, för protokoll etc?
Svar på tråden Är det bara jag....