• Tribalchick

Är alla män praktarslen?

Ja, jag börjar i alla fall att tro det efter de män som som jag träffat, min f.d

make var konstant otrogen, i mitt sista "förhållande" visade det sig efter tre år att han var gift med en vitryska som han väntade på skulle få komma hit och nu ännu ett bakslag. Jag är dock glad att denna skitstövel visade sitt rätta jag så snabbt som dagen efter han åkt hem. På vägen hem skickar han sms om vilken jättego kvinna jag är, det skulle jag veta tyckte han så redan då kände jag att något var på gång. På kvällen var han hos sin mamma (sa han) och skulle ringa om det inte var för sent när han kom hem. Dagen efter läser han inte ens meddelandena. Jag blir inte ledsen utan otroligt besviken och rent ut sagt förbannad för ska man på någon månad fylla 55 så kan man tycka att man ska ha lite mer innanför pannbenet men tydligen icke. Varför inte vara rakryggad och kunna ha ett vuxet samtal istället för att bara sticka huvudet i sanden och ignorera och tiga ihjäl någon? Jag uppskattar mer ärlighet och då skulle jag i alla fall ha respekt för honom vilket jag rakt inte har nu.
    Fler med liknande upplevelser oavsett om det är män eller kvinnor?

• Svar på tråden Är alla män praktarslen?
  • Tribalchick

Sorry om bilden kastades in mitt i texten, trodde att den skulle lägga sig i slutet ha ha ha.... Tungan ute

• Anonym (Ann)

Nej, alla män är inte praktarslen. Min man är det bästa som finns.

• Anonym (Pling)

Inte alla, men många.
    Har slutat leta efter kärleken då jag tröttnat på alla idioter som inte kan kommunicera, kan ge & ta och visa respekt. De fina verkar vara upptagna.

• Anonym (Linda)

Du har haft otur. De fina männen finns! 

• Anonym (G)

Är alls kvinnor det ? 

• Anonym (I)
    Anonym (Pling) skrev 2023-04-16 09:53:26 följande:

Inte alla, men många.
    Har slutat leta efter kärleken då jag tröttnat på alla idioter som inte kan kommunicera, kan ge & ta och visa respekt. De fina verkar vara upptagna.

Säger samma sak, fast om kvinnor då.
  • Anonym (Lalle)

Det finns dom som drar sig till praktarslen. 

• Anonym (Andra sidan)

Nej då, inte alls.

Jag är ett kvinnligt praktarsle och hittar bara snälla män, då jag väljer själv.
    De som faller blir tokiga i mig men en dag tröttnar jag och är otrogen eller lämnar dem.

• Anonym (I)
    Anonym (Andra sidan) skrev 2023-04-16 10:58:14 följande:

Nej då, inte alls.

Jag är ett kvinnligt praktarsle och hittar bara snälla män, då jag väljer själv.
    De som faller blir tokiga i mig men en dag tröttnar jag och är otrogen eller lämnar dem.

Din hobby?
  • AndreaBD

Alltså, jag måste säga:  Jag har i alla år, i flera årtionden ändå, aldrig varit med en otrogen man. Förutom en, men det var en långdistansrelation där han ganska snabbt bestämde sig att han inte ville satsa på det, just pga avståndet. 

Varför är det då så att en del kvinnor bara träffar på otrogna män? Jo, det hänger förstås på vilka man väljer. Nu menar jag inte vara mallig - jag har också valt hemskt dåliga män tidigare. Men inte just de otrogna, utan mer dem psykiskt labila. Såna som orsakar drama hemma, men inte just går ut och är otrogna. 

Det du bör göra är att vara medveten om, vilka du ska undvika, se "red flags" så att säga. Du vill ha en ärlig och trogen man. Titta på dem i din omgivning - vilka är de trogna? Man vet ju tyvärr inte alltid om vänner och bekanta är trogna sina partners, men ser ändå en viss skillnad mellan lite mer narcisstiska typer, eller också såna som är lite obekymrade och charmiga - där är väl risken högre än när det gäller män som verkligen är lite mera principfasta, som söker gemenskap och som är pålitliga också generellt.

Allmänt så är det också viktigt, har jag märkt, att ta det man får höra på allvar. Ofta säger folk själva att de inte alltid är ärliga, att de inte är att lita på, men då tar man det som positiv, som självinsikt och tror att det nog inte är så farligt med det. Det är ett misstag. Oftast märker man sen att det faktiskt ÄR så. Ta det på allvar när du ser tecken på såna egenskaper som du inte vill ha, och sortera bort såna män! När jag var singel igen efter min skilsmässa, då var jag 40, fick jag sortera ut MÅNGA. Misstaget är just att ändå försöka. Vänta istället på rätt person. 

Svar på tråden Är alla män praktarslen?