• Jhannis

Robinson 2023

En undran om någon startat Robinson tråden då jag varit borta länge?

• Svar på tråden Robinson 2023
  • Jhannis
    BeautifulLiz skrev 2023-04-29 11:26:12 följande:
    Men vad konstigt. Jag skriver via datorn och ser allt hur bra som helst...  hoppas verkligen inte att du lämnar iallafall. 
    När man ska svara någon som skrivit så kommer en ruta fram där man ska svara texten blir så liten så man får spänna sig för att läsa. Jag sitter också vid datorn. Jag har progressiva glasögon, men nog fasen är det svårt att läsa 
  • BeautifulLiz
    Jhannis skrev 2023-04-29 12:07:35 följande:
    När man ska svara någon som skrivit så kommer en ruta fram där man ska svara texten blir så liten så man får spänna sig för att läsa. Jag sitter också vid datorn. Jag har progressiva glasögon, men nog fasen är det svårt att läsa 
    Du kan ju annars förstora bilden, så du kan se. Glad Vi är helt uppenbart flera som skulle sakna dig om du lämnade.
    Jag är inte en blå flodhäst på riktigt.
  • flygrl
    Jhannis skrev 2023-04-28 22:39:57 följande:
    Jag måste bara få säga att det Dennis och Chris och tjejerna gjorde var helt rätt mot Amanda och Erik. Amanda har spelat med sina känslor meed Dennis den yngre och spelar nu med Erik......där även Markus är involverad..(spel) Dennis den yngre var vän med Amanda, men hon är en ful fisk....Tänker bara på sin egen framkomst.

Oskar hade jag velat ha kvar....Men han kommer tillbaka...
    Gränslandet är som ett paradis sen zeki lämnade.
    Asså, visst har Amanda agerat lite konstigt va gäller Erik och Dennis d y och bubblan hon och Erik verkar va i känns mest pinsam men jag är inte säker att Amanda gjort så med illvilja. Likaså tycker jag en del av Eriks (och Amandas) snack om hur han byggt upp enskilda lagmedlemmar och laget känns rätt patetiskt. Men jag tycker ändå Chris och Dennis d y gick klart över gränsen fram sin attityd där det är så uppenbart hur dom njuter av göra Erik, Amanda och även Markus ledsna och besvikna. Enbart elakt och empatilöst imho. :(

Men vi tycker olika där och det måste vi ju kunna göra. Man kan inte alltid tycka lika.
    Jhannis skrev 2023-04-28 23:03:16 följande:

Jag tror att jag LÄMNAR FL för det första så kan inte jag läsa det folk svarar mig då det blir en liten ruta där jag inte ser nåt.....Helvete att det blev så här men jag är äldre och klarar inte av nya FL

Får du ingen ordning på det där? Va använder du för webbläsare förresten?
    Tänkte jag skulle kolla FL i datorn lite senare ikväll eller imorgon och se hur det ser ut och om jag kanske kan hjälpa dig på nåt vis och då är det bra veta vilken webbläsare du använder och även vilket operativsystem.

Däremot hoppas jag som andra i tråden att du ändå stannar kvar på FL. Beslutet är förstås ditt men du ska veta jag precis som flera andra skulle sakna dig mycket om du försvann. Vi behöver ju dig här!
    Jhannis skrev 2023-04-28 23:24:27 följande:

Har en fråga till FL Vill ni verkligen har kvar era medlemmar som skriver via dator eller satsar ni endast på folk som kör familjeliv via sina mobiler....Det gåt inte att läsa svar på dator när någon skrivit . Texten blir oläslig för att kunna cittera eller svara.......Får jag inte ett svar på några dagar så lämnar jag som så många andra FL

Har du enbart postat det inlägget i den här tråden? För då är ju risken att dom som sköter sajten inte kommer se det du skrivit. Jag tycker du borde starta en ny tråd med just det där inlägget som trådstart för att din kritik ska kunna nå fram och även att kanske fler medlemmar instämmer i kritiken.

• flygrl

@Jhannis: Jag glömde säga att jag förstås också håller tummarna att Oskar ska lyckas komma tillbaka från Gränslandet. Vill nog se honom ta hem Robinson-statyetten i år med Markus strax efter. Två verkligt värdiga deltagare!

• Jhannis
    flygrl skrev 2023-04-29 20:45:41 följande:
    Asså, visst har Amanda agerat lite konstigt va gäller Erik och Dennis d y och bubblan hon och Erik verkar va i känns mest pinsam men jag är inte säker att Amanda gjort så med illvilja. Likaså tycker jag en del av Eriks (och Amandas) snack om hur han byggt upp enskilda lagmedlemmar och laget känns rätt patetiskt. Men jag tycker ändå Chris och Dennis d y gick klart över gränsen fram sin attityd där det är så uppenbart hur dom njuter av göra Erik, Amanda och även Markus ledsna och besvikna. Enbart elakt och empatilöst imho. :(

Men vi tycker olika där och det måste vi ju kunna göra. Man kan inte alltid tycka lika.
    Jhannis skrev 2023-04-28 23:03:16 följande:

Jag tror att jag LÄMNAR FL för det första så kan inte jag läsa det folk svarar mig då det blir en liten ruta där jag inte ser nåt.....Helvete att det blev så här men jag är äldre och klarar inte av nya FL

Får du ingen ordning på det där? Va använder du för webbläsare förresten?
    Tänkte jag skulle kolla FL i datorn lite senare ikväll eller imorgon och se hur det ser ut och om jag kanske kan hjälpa dig på nåt vis och då är det bra veta vilken webbläsare du använder och även vilket operativsystem.

Däremot hoppas jag som andra i tråden att du ändå stannar kvar på FL. Beslutet är förstås ditt men du ska veta jag precis som flera andra skulle sakna dig mycket om du försvann. Vi behöver ju dig här! Har du enbart postat det inlägget i den här tråden? För då är ju risken att dom som sköter sajten inte kommer se det du skrivit. Jag tycker du borde starta en ny tråd med just det där inlägget som trådstart för att din kritik ska kunna nå fram och även att kanske fler medlemmar instämmer i kritiken.

Vi har nog olika synpunkter om Amanda...Hon är säkert en go människa i vanliga fallet, men i Robinson spelar hon högt för att hålla sig kvar. Hon ignorerar Dennis den yngre nu när hon är tajt med Erik....Och jag förstår Dennis att han vill ge igen. Tror att Dennis hade känslor för Amanda och förstår hans besvikenhet.

Jag stannar ett tag till och hoppas att när FL förnyar sin sida att den blir bättre än det är nu.....
  • Jhannis
    flygrl skrev 2023-04-29 20:49:45 följande:

@Jhannis: Jag glömde säga att jag förstås också håller tummarna att Oskar ska lyckas komma tillbaka från Gränslandet. Vill nog se honom ta hem Robinson-statyetten i år med Markus strax efter. Två verkligt värdiga deltagare!

Jag hoppas också att Oskar kommer tillbaka till Robinson.....Önskar även att Dennis den äldre kommer tillbaka.
  • molly50

Jag kanske missar även kvällens avsnitt då vi är bortbjudna på Valborgsmiddag hos mina svärföräldrar. 
    Men jag får försöka titta ikapp det sen. Glad

• Jhannis
    molly50 skrev 2023-04-30 12:51:15 följande:

Jag kanske missar även kvällens avsnitt då vi är bortbjudna på Valborgsmiddag hos mina svärföräldrar. 
    Men jag får försöka titta ikapp det sen. Glad

Ja många är ute i kväll och firar Valborg. Vi får diskutera mer nästa vecka. 
    Trevlig Valborg!
  • Anonya

Hm, ska jag äta i solen på altanen eller vid tv:n framför Robinson? 

Svar på tråden Robinson 2023