• Väntarochlängtar

Tips på 60-årspresent till min mamma...Det ska vara en upplevelse av ngt slag..

Hej!

Mamma fyller 60 år nu i höst och hon vill absolut INTE vara hemma på sin födelsedag utan vill att vi i familjen ska åka på SPA eller dyl...Har du något förslag? Prisidé ca 1500 kr/person..(1-2nätter) . Vi bor närheten av Göteborg så ev. SPA eller hotell/pensionat får max ligga 25 mil från Gbg.
    Snälla, hjälp mig med tips så blir jag GLAD!

• Svar på tråden Tips på 60-årspresent till min mamma...Det ska vara en upplevelse av ngt slag..
  • Lina 2

När min mamma fyllde 60 åkte vi allihop och såg musikalen Chess och sov en helg på hotell i Sthlm. Det hela gick på ca 450 kr per pers för musikalen och sen 1200 per dubbelrum. Mycket uppskattat!

• Jenniefager

Jag vet inte vad långt det är upp till Selma Lagerlöf SPA i sunne? Har själv vart där i mars.
    Adressen är www.selmaspa.se

• Frippa

Vi gav pappa en resa till NY, vi är tre syskon som delade på det så det blev ca 5000 kr var. Lite väl dyrt men det är min underbara pappa värd.

Annars ville jag ge honom en espressobryggare, en riktig inte en sån där kokare som man ställer på plattan!

En ballongresa är oftast uppskattat.

• Väntarochlängtar

Hej!
    Tack för tipsen-men jag behöver FLER! Tyvärr kan vi inte gå på någon typ av musikarrangemang eftersom en av oss i familjen är döv...

• Rabbit

En ballongflygning?

Det fick vi i bröllopspresent jag och min man, och det var en toppenupplevelse!

Vi flög i Stockholm, med Upp&Ner, men det borde ju finnas i Göteborg också.

• dexterswife

Hotell Tylösand i Halmstad ligger underbart precis vid stranden och har ett supermysigt SPA. Restaurangen är lysande! Tror hemsidan är www.tylosand.se ...

• Frippa

En trevlig lunch, 5 kamp på Liseberg, middag på en lyxigare restaurang.

• sambima

Varför inte en upplevelse i form av smaker? Fast jag såg att ni tänkt 1500 per person... det blir många smaker det...

Jo, presentkort till olika restauranger som hon kan använda olika tider på året, alternativt att ni bokar in en kväll på den restaurangen och sen om några månader ska hon till en annan

En STOR korg med viner, importerad choklad, ostar osv. ov....

Stor korg med kropps/spa produkter som man kanske inte lägger ner pengar på själv, så att hon har det skönt och mysigt hemma under åren som kommer, släng i en bra fotbadsmaskin, massagepresentkort....

Massor att göra!

Eller hde ni tänkt en upplevelse för er alla som ska fira henne också? Eller bara för henne?

• flippertjejen

Om ni är äventyrliga och sportiga av er kan ni åka till Gökboet. De har alla möjliga roliga utmaningar som mekanisk tjur och bungy run, eller om man vill ta det lite lugnare med blåsrör och bågskytte.
    www.gokboet.se

Fortsätt sedan till Hotell Panoramas spaavdelning. Man kan hyra ett stort rum men en gigantisk jacuzzi och bastu, och så ingår det lån av mysiga morgonrockar. www.panorama.se

Kvällen kan avslutas med en trevlig middag och övernattning på pensionat någonstans utmed kusten. Halmstad är ju ett mysigt alternativ.

Svar på tråden Tips på 60-årspresent till min mamma...Det ska vara en upplevelse av ngt slag..