Inlägg från: Anonym (y) |Visa alla inlägg
  • Anonym (y)

Hur ställer ni er till att donera era barns organ?

Anonym (no) skrev 2023-04-23 01:14:52 följande:

Nej är jag död kan lika gärna någon annan dö också.

Har du så kassa organ så att någon annan skulle dö av dem, eller hur menar du?
  • Anonym (y)

Självklart donerar jag både mina och mina barns organ!

Förstår inte vad som skulle bli bättre av att låta välfungerande organ brännas eller doneras till kryp under marken (de får ju sitt att tugga på ändå av det som inte kan användas om man nu kistbegraver) än att donera dem till ett annat barn som är döende?

• Anonym (y)
    Spucks skrev 2023-04-23 07:18:00 följande:
    Du kan ju tänka såhär: ditt barn har dött, du har sagt nej till donation och nu är ditt barn begraven. Djuren som livnär sig på döda kropp blir väl glad att det finns mer att äta för dem i ditt barns intakta kropp.
    I alla fall, så går du nog till graven regelbundet. En dag så finns det ett nytt grav precis bredvid ditt barns. Det är också ett barn som dött, ser du. I samma ålder som ditt barn, kanske tom yngre. Du blir ledsen för föräldrarnas skull, för du vet ju vad de går igenom. Och du undrar vad det stackars barnet dött av. En dag får du reda på att barnet brevid ditt var i behov av en organdonation, men det fanns ingen donator. Barnet hade annars troligen fortfarande levt.
    Känns detta verkligen bättre för dig än att jordfästa en inte helt intakt kropp?
    Riktigt toppeninlägg, Spucks!
  • Anonym (y)
    Daphodil skrev 2023-04-24 08:45:15 följande:

Om jag förlorade ett barn skulle jag sannolikt säga ja till donation, så att andra föräldrar och barn slapp genomgå samma lidande.

Men inte innan?
Svar på tråden Hur ställer ni er till att donera era barns organ?