Min sambo har psykisk ohälsa
Jag har bott med min sambo i snart 7 år, han är världens finaste, men han har psykisk ohälsa & de ni som lever med någon som har psykisk ohälsa vet nog hur svårt de kan vara..
just nu vet jag inte riktigt vad jag ska ta mig till..
lite bakgrund är att han är väldigt osäker på sig själv (när han är själv med mig, absolut inte med annan familj & vänner)
han har varit sjukskriven (för sin ps oh) som övergick till arbetslöshet & där är vi nu, jag vet inte om han försöker att få jobb, han pratar ogärna om de.. han sitter vid sin dator hela nätterna..
vi har varit gravida 2 ggr, han har velat haft barnet, sen har han ?ångrat? sig & jag har gjort abort?
för ett tag sen sa han att nu, nu ville han göra ett försök & jag blev ju jätteglad?
nu sitter jag här, gravid i v 11 & han sa idag att han inte vill ha barn, jag gick sönder..
jag tänker inte göra en till abort, de har jag sagt till honom, men vet inte hur han kommer att vara mot mig i framtiden, kommer han att lämna mig? Jag vet inte..
jag älskar honom! & jag vet att de är hans osäkerhet om att vara otillräcklig, att inte klara av saker som styr honom, men de är svårt! han tror även att om han får ett barn kommer han att föra över sin psykiska ohälsa..
jag vet inte vad jag ska ta mig till, känner mig så dum för att jag trodde han skulle vilja ha barnet denhär gången, en skam nästan..
finns de någon mer där ute som lever med någon som har psykisk ohälsa?