• Anonym (Sextionian)

    69'an, bu eller bä och hur gör ni?

    Vad har du för erfarenhet av 69'an och vad tycker du om den?

    Rösta och svara sedan gärna på frågorna.

    Vissa hävdar att de inte kan koncentrera sig på att både ge och få samtidigt. Detta har jag lite svårt att förstå. I ett intimt förhållande och vid sex så kysser och kramar man, smeker och masserar samt knullar (vaginal penetration), samtliga involverar att både ge och få samtidigt. Varför skulle det inte fungera i just 69'an?

    Berätta om hur dina erfarenheter ser ut.

    Bara som uppvärmning eller fram till den enes eller bådas orgasm?

    Ligger ni på sidan eller överst/underst eller stående eller annan variant?

    Vem i paret har respektive position?

    Oralt eller handjobb eller båda?

    Kompletterar ni med leksaker?

    Anal stimulans också?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden 69'an, bu eller bä och hur gör ni?
  • Anonym (...)
    Anonym (Sextionian) skrev 2023-04-23 03:10:24 följande:

    Vissa hävdar att de inte kan koncentrera sig på att både ge och få samtidigt. Detta har jag lite svårt att förstå. I ett intimt förhållande och vid sex så kysser och kramar man, smeker och masserar samt knullar (vaginal penetration), samtliga involverar att både ge och få samtidigt. Varför skulle det inte fungera i just 69'an?


    Precis så är det - För många moment samtidigt. Jag kan inte fokusera på att båda njuta själv och samtidigt suga, samt hålla balansen. Tror det är det sista som stör mest faktiskt. 
    Har testat liggande också, då blir det lite bättre men det är fortfarande inte alls lika skönt som när vi delar upp vad vi gör under sexet. 
  • Anonym (Sextionian)
    Anonym (...) skrev 2023-04-23 07:52:59 följande:
    Precis så är det - För många moment samtidigt. Jag kan inte fokusera på att båda njuta själv och samtidigt suga, samt hålla balansen. Tror det är det sista som stör mest faktiskt. 
    Har testat liggande också, då blir det lite bättre men det är fortfarande inte alls lika skönt som när vi delar upp vad vi gör under sexet. 
    Hur gör ni var och en för sig?
    Är inte båda givare och mottagare samtidigt när man hånglar och knullar, precis som i 69'an?
  • Anonym (Man och make)

    Jag gillar den men vi gör det inte så ofta eftersom min fru inte är så förtjust i den. Hon tycker att det blir för mycket att både ge och ta så därför föredrar hon inte det alls.

    När vi gör det så slutar hon alltid ge efter en kort liten stund och bara tar emot istället. Inte mig emot att det blir så men hon vill som sagt inte göra den överhuvudtaget särskilt ofta så därför - rätt sällan hos oss. 

    Och aldrig nån anal stimulans heller tyvärr - jag hade gärna både gett och fått men no no. Tyvärr inte heller några leksaker - hon är inte så angelägen det heller.

  • Anonym (Erica)
    Jag har kört den några gånger med gillar inte, sist blev jag fisen i huvudet och andra gången luktade personen jättemycket bajs, jag kände hur lukten blev starkare och när vi var klara så hade jag en stor bajsklick i håret. Så i nutid är jag motvillig 
  • Tom Araya
    Anonym (Erica) skrev 2023-04-23 12:38:14 följande:
    Jag har kört den några gånger med gillar inte, sist blev jag fisen i huvudet och andra gången luktade personen jättemycket bajs, jag kände hur lukten blev starkare och när vi var klara så hade jag en stor bajsklick i håret. Så i nutid är jag motvillig 
    Sådant märker man väl direkt och jag skulle bli totalt avtänd?!
  • Anonym (Bert-Ove)

    Vi ligger på sidan, hon särar och jag slickar och suger på henne. Hon slickar, suger och runkar mig. Väldigt skönt som förspel, men inget vi avslutar med. Inte tillräckligt skönt för någon av oss. Frun säger att hon har svårt att koncentrera sig på både mig och själv.

    Jag älskar att dra mig lite bakåt så jag ser när hon suger mig, eller att vi har en spegel i rummet.

  • Cunnilina
    Anonym (Bert-Ove) skrev 2023-04-23 16:06:50 följande:

    Vi ligger på sidan, hon särar och jag slickar och suger på henne. Hon slickar, suger och runkar mig. Väldigt skönt som förspel, men inget vi avslutar med. Inte tillräckligt skönt för någon av oss. Frun säger att hon har svårt att koncentrera sig på både mig och själv.

    Jag älskar att dra mig lite bakåt så jag ser när hon suger mig, eller att vi har en spegel i rummet.


    Tycker att det är svårt att koncentrera sig på att suga när det blir väldigt skönt. 
    Vill heller inte ligga ovanpå, känner mig för tung för det, ligga på sidan båda två är bättre. 
  • Salem

    Älskar den!!! Kan man hålla på med båda Hålen samtidigt..... 69 is the way to Heaven. 

  • Anonym (Svårt med koncentrationen)

    Jag uppskattar absolut 69:an i ett par minuter! Sen får vi välja. Jag tappar helt fokus om jag har för skönt... Och rätt ofta får jag min njutning först.... 

    Det är i min värld en alldeles utmärkt ställning att börja med, men vanligtvis inte en final.

  • Anonym (JJ)
    Cunnilina skrev 2023-04-24 00:12:51 följande:
    Tycker att det är svårt att koncentrera sig på att suga när det blir väldigt skönt. 
    Vill heller inte ligga ovanpå, känner mig för tung för det, ligga på sidan båda två är bättre. 
    Jag har aldrig upplevt att en kvinna är för tung i 69an, inte någon annan ställning heller för den delen.
    Om man själv är överst känns det som att det finns risk att man av misstag pressar den för djupt in i munnen/halsen.
Svar på tråden 69'an, bu eller bä och hur gör ni?