• nybörjareikärlekslivet

    Vill vara singel hela men kan inte

    Efter två långa relationer med män som båda har förtryckt mig och fått mig att må dåligt har jag ändå sökt mig till att skaffa partner via appar eller liknande för att jag bara kan inte vara ensam. Jag ogillar detta och märker att det inte är bra för mig eftersom jag är emotionell instabil och får starka känslor väldigt fort och sedan mår dåligt också. 

    Jag vill kunna vara självständig men jag skäms för att säga att det känns helt tomt och bedrövligt att inte vakna till Gomorron-texter eller träffas då och då och mysa. Samtidigt håller jag på att komma in i "höjdpunkten" av mitt liv där jag behöver extra mycket fokus och planeringar och det räcker att en gomorron-text blir försent eller ett hjärta försvinner för att hela min dag ska rubbas. 

    Hur kan jag släppa taget? Eller sluta vara så nojig över att min partner inte skickar hjärta längre?

  • Svar på tråden Vill vara singel hela men kan inte
  • Anonym (Y)
    nybörjareikärlekslivet skrev 2023-04-23 10:29:55 följande:
    Vill vara singel hela men kan inte

    Efter två långa relationer med män som båda har förtryckt mig och fått mig att må dåligt har jag ändå sökt mig till att skaffa partner via appar eller liknande för att jag bara kan inte vara ensam. Jag ogillar detta och märker att det inte är bra för mig eftersom jag är emotionell instabil och får starka känslor väldigt fort och sedan mår dåligt också. 

    Jag vill kunna vara självständig men jag skäms för att säga att det känns helt tomt och bedrövligt att inte vakna till Gomorron-texter eller träffas då och då och mysa. Samtidigt håller jag på att komma in i "höjdpunkten" av mitt liv där jag behöver extra mycket fokus och planeringar och det räcker att en gomorron-text blir försent eller ett hjärta försvinner för att hela min dag ska rubbas. 

    Hur kan jag släppa taget? Eller sluta vara så nojig över att min partner inte skickar hjärta längre?


    Visst är det mysigt med dessa god morgon och god natthälsningar, men en utebliven hälsning ska ju inte få jorden att gå under. Då är du verkligen inte redo heller för någon ny relation, för det kommer aldrig att hålla.
  • 8airam8

    En partner är någon som man har en jämställd relation med. Drar åt samma håll, ger och tar, ställer upp för och så vidare. Det låter inte som att du har en partner, det låter mer som att du behöver avinstallera alla dejtingappar och försöka landa i en tillvaro där du gillar dig själv. 


    The first glass of wine is all about the food, the second glass is about love and the third glass is about mayhem.
  • Eurydike

    Kan du inte ha en massa älskare då? I så fall är det alltid någon som skriver om någon annan glömmer 😊

  • Anonym (singel)
    nybörjareikärlekslivet skrev 2023-04-23 10:29:55 följande:
    Vill vara singel hela men kan inte

    Efter två långa relationer med män som båda har förtryckt mig och fått mig att må dåligt har jag ändå sökt mig till att skaffa partner via appar eller liknande för att jag bara kan inte vara ensam. Jag ogillar detta och märker att det inte är bra för mig eftersom jag är emotionell instabil och får starka känslor väldigt fort och sedan mår dåligt också. 

    Jag vill kunna vara självständig men jag skäms för att säga att det känns helt tomt och bedrövligt att inte vakna till Gomorron-texter eller träffas då och då och mysa. Samtidigt håller jag på att komma in i "höjdpunkten" av mitt liv där jag behöver extra mycket fokus och planeringar och det räcker att en gomorron-text blir försent eller ett hjärta försvinner för att hela min dag ska rubbas. 

    Hur kan jag släppa taget? Eller sluta vara så nojig över att min partner inte skickar hjärta längre?


    Hur vore det med ett särboförhållande? Då har du din frihet när ni inte ses, samtidigt kan ni hålla regelbunden kontakt, och ses på t ex helger. Om båda trivs med det upplägget fungerar det nog väldigt bra.
  • Anonym (singel)
    Eurydike skrev 2023-04-23 10:50:06 följande:

    Kan du inte ha en massa älskare då? I så fall är det alltid någon som skriver om någon annan glömmer 😊


    En risk med det är att hon kan få känslor för sina älskare och det blir krångligt av det. Samt att älskarna kan få känslor för henne och bli svartsjuka. Åh herre gud, det kan bli struligt värre...
  • Eurydike
    Anonym (singel) skrev 2023-04-23 11:36:22 följande:
    En risk med det är att hon kan få känslor för sina älskare och det blir krångligt av det. Samt att älskarna kan få känslor för henne och bli svartsjuka. Åh herre gud, det kan bli struligt värre...
    Det är sant! Konsten är nog att ha tillräckligt många, så man inte fäster sig för mycket vid någon. Jag har också två tuffa förhållanden bakom mig och min bästa kompis ordinerade älskare. 38 stycken för att vara exakt 🤔
  • Anonym (singel)
    Eurydike skrev 2023-04-23 12:08:46 följande:
    Det är sant! Konsten är nog att ha tillräckligt många, så man inte fäster sig för mycket vid någon. Jag har också två tuffa förhållanden bakom mig och min bästa kompis ordinerade älskare. 38 stycken för att vara exakt 🤔
    "min bästa kompis ordinerade älskare. 38 stycken för att vara exakt 🤔"

    Den meningen förstod jag inte riktigt? Din bästa kompis är din älskare, eller har hon 38 älskare?
  • Anonym (singel)
    Eurydike skrev 2023-04-23 12:08:46 följande:
    Det är sant! Konsten är nog att ha tillräckligt många, så man inte fäster sig för mycket vid någon. Jag har också två tuffa förhållanden bakom mig och min bästa kompis ordinerade älskare. 38 stycken för att vara exakt 🤔
    Jag tror det är en dålig idé att ha olika älskare över huvud taget faktiskt. Att ha behov av det låter som ett mer underliggande problem i personligheten. Kommer den personen kunna hålla sig till en man när hen sen skaffar sig en relation? Nej en i taget är bäst, älskare eller partner.
  • Eurydike
    Anonym (singel) skrev 2023-04-23 12:24:59 följande:
    "min bästa kompis ordinerade älskare. 38 stycken för att vara exakt 🤔"

    Den meningen förstod jag inte riktigt? Din bästa kompis är din älskare, eller har hon 38 älskare?
    Min bästa kompis ordinerade mig att skaffa älskare. 38 stycken älskare för att vara exakt. Men hon skulle också kunna vara min älskare eller ha 38 älskare. Nu blir jag faktiskt osäker på vad hon egentligen menade. Om budskapet var komprimerat till obegriplighet eller om det faktiskt var en invit.
  • Anonym (May)
    Anonym (singel) skrev 2023-04-23 12:28:16 följande:
    Jag tror det är en dålig idé att ha olika älskare över huvud taget faktiskt. Att ha behov av det låter som ett mer underliggande problem i personligheten. Kommer den personen kunna hålla sig till en man när hen sen skaffar sig en relation? Nej en i taget är bäst, älskare eller partner.
    Älskarinna.
  • Eurydike
    Anonym (singel) skrev 2023-04-23 12:28:16 följande:
    Jag tror det är en dålig idé att ha olika älskare över huvud taget faktiskt. Att ha behov av det låter som ett mer underliggande problem i personligheten. Kommer den personen kunna hålla sig till en man när hen sen skaffar sig en relation? Nej en i taget är bäst, älskare eller partner.
    Det kan vara en dålig idé, men det vet man ju inte förrän man testat. Jag var oerhört trogen och höll mig till en person. Nu kanske det är dags att testa något annat? En person i taget är bäst för personer som vill vara med en person i taget.
  • Anonym (singel)
    Eurydike skrev 2023-04-23 12:41:08 följande:
    Min bästa kompis ordinerade mig att skaffa älskare. 38 stycken älskare för att vara exakt. Men hon skulle också kunna vara min älskare eller ha 38 älskare. Nu blir jag faktiskt osäker på vad hon egentligen menade. Om budskapet var komprimerat till obegriplighet eller om det faktiskt var en invit.
    Varför gjorde hon det? Och varför 38 stycken?
  • Eurydike
    Anonym (singel) skrev 2023-04-23 12:48:13 följande:
    Varför gjorde hon det? Och varför 38 stycken?
    Hon bryr sig om mig och tänker på mitt välmående. Jag antar att hon ansåg att 37 älskare var för få.
  • Anonym (Fint)
    Anonym (singel) skrev 2023-04-23 12:28:16 följande:
    Jag tror det är en dålig idé att ha olika älskare över huvud taget faktiskt. Att ha behov av det låter som ett mer underliggande problem i personligheten. Kommer den personen kunna hålla sig till en man när hen sen skaffar sig en relation? Nej en i taget är bäst, älskare eller partner.
    Det funkar faktiskt riktigt bra att ha flera älskare. Jag är dock öppen direkt med att jag är en polyamorös person. Vilket betyder att det finns möjlighet att utveckla känslor. Väldigt fint när det gör de, jag sätter sedan mina älskare i olika ordning vem jag gillar mer. Tycker jag upplever ett berikat liv sedan jag lämnade mitt senaste monogama relation för 4 år sedan. 
  • Anonym (Godiva)

    Det verkar som om du dras till samma typ person/personlighet. Det sägs ju att man får den samma hund, häst och gubbe varenda gång. Det ligger faktiskt något i det Cool

  • Anonym (H)

    Det låter inte som du egentligen är intresserad av en relation- utifrån vad en relation faktiskt är. Dvs toppar och dalar, givande och tagande. Flexibilitet och kompromisser. Glädje och sorg. 

    Att du inte kan vara ensam eller ha tråkigt samt har ett stort behov av bekräftelse från andra för att måbra i dig själv låter alarmerande. Ingen man kommer kunna ge dig det du behöver. Det är bara du själv som kan det och du måste börja bygga upp dig själv. 

    Jag tycker du ska lägga män på hyllan och gå till en terapeut. Bygga upp din självkänsla och våga utmana dig med att vara just ensam. När du är känslomässigt stabil kan du börja återuppta dejtandet. Men som du beskriver
    det så tror jag få män kommer orka eller ens kunna ge dig det du vill ha. Du kommer bara bli besviken och tycka att fler män suger när det egentligen är du själv som är boven i dramat.

Svar på tråden Vill vara singel hela men kan inte