Inlägg från: Anonym (singel) |Visa alla inlägg
  • Anonym (singel)

Vill vara singel hela men kan inte

nybörjareikärlekslivet skrev 2023-04-23 10:29:55 följande:
    Vill vara singel hela men kan inte

Efter två långa relationer med män som båda har förtryckt mig och fått mig att må dåligt har jag ändå sökt mig till att skaffa partner via appar eller liknande för att jag bara kan inte vara ensam. Jag ogillar detta och märker att det inte är bra för mig eftersom jag är emotionell instabil och får starka känslor väldigt fort och sedan mår dåligt också. 

Jag vill kunna vara självständig men jag skäms för att säga att det känns helt tomt och bedrövligt att inte vakna till Gomorron-texter eller träffas då och då och mysa. Samtidigt håller jag på att komma in i "höjdpunkten" av mitt liv där jag behöver extra mycket fokus och planeringar och det räcker att en gomorron-text blir försent eller ett hjärta försvinner för att hela min dag ska rubbas. 

Hur kan jag släppa taget? Eller sluta vara så nojig över att min partner inte skickar hjärta längre?

Hur vore det med ett särboförhållande? Då har du din frihet när ni inte ses, samtidigt kan ni hålla regelbunden kontakt, och ses på t ex helger. Om båda trivs med det upplägget fungerar det nog väldigt bra.
  • Anonym (singel)
    Eurydike skrev 2023-04-23 10:50:06 följande:

Kan du inte ha en massa älskare då? I så fall är det alltid någon som skriver om någon annan glömmer 😊

En risk med det är att hon kan få känslor för sina älskare och det blir krångligt av det. Samt att älskarna kan få känslor för henne och bli svartsjuka. Åh herre gud, det kan bli struligt värre...
  • Anonym (singel)
    Eurydike skrev 2023-04-23 12:08:46 följande:
    Det är sant! Konsten är nog att ha tillräckligt många, så man inte fäster sig för mycket vid någon. Jag har också två tuffa förhållanden bakom mig och min bästa kompis ordinerade älskare. 38 stycken för att vara exakt 🤔
    "min bästa kompis ordinerade älskare. 38 stycken för att vara exakt 🤔"

Den meningen förstod jag inte riktigt? Din bästa kompis är din älskare, eller har hon 38 älskare?
  • Anonym (singel)
    Eurydike skrev 2023-04-23 12:08:46 följande:
    Det är sant! Konsten är nog att ha tillräckligt många, så man inte fäster sig för mycket vid någon. Jag har också två tuffa förhållanden bakom mig och min bästa kompis ordinerade älskare. 38 stycken för att vara exakt 🤔
    Jag tror det är en dålig idé att ha olika älskare över huvud taget faktiskt. Att ha behov av det låter som ett mer underliggande problem i personligheten. Kommer den personen kunna hålla sig till en man när hen sen skaffar sig en relation? Nej en i taget är bäst, älskare eller partner.
  • Anonym (singel)
    Eurydike skrev 2023-04-23 12:41:08 följande:
    Min bästa kompis ordinerade mig att skaffa älskare. 38 stycken älskare för att vara exakt. Men hon skulle också kunna vara min älskare eller ha 38 älskare. Nu blir jag faktiskt osäker på vad hon egentligen menade. Om budskapet var komprimerat till obegriplighet eller om det faktiskt var en invit.
    Varför gjorde hon det? Och varför 38 stycken?
Svar på tråden Vill vara singel hela men kan inte