Inlägg från: Maymom |Visa alla inlägg
  • Maymom

    Går sönder inombords.

    Hur ofta träffar barnet dina föräldrar? Bor ni på samma ort?


    Jag får känslan av att de inte setts så mycket, eftersom barnet blir osäkert med dem. Tror ni behöver träffa dem oftare. Bäst hade väl varit när din sambo jobbar och de andra barnen inte är hos er, så behöver inte hon träffa dem varje gång, utifall att deras relation inte är så bra. Men vill hon inte att barnet ska träffa dem så är det så klart problematiskt.

    Dina föräldrar kan ju ha med sig fika, så behöver inte din sambo tänka på att förbereda det. 

  • Maymom
    Användarnamnärsvårt skrev 2023-04-24 10:29:15 följande:
    Eftersom min sambo inte litar på att jag säger till min mamma när hon blir för "på", så vill hon vara med när vi ska ses.

    Kan du prata videosamtal med din mamma och sonen lite oftare då, så han vänjer sig mer. Känns som sagt som att han är ovan vid henne.

    Vad säger din mamma om att hon uppfattas som för på?
    kanske behöver det vara en kombinerad lösning. Prata med din mamma om att sonen är i en fas nu då han är osäker runt andra än föräldrarna och hon behöver därför backa lite, sitta bredvid under lek och låta honom komma till henne När han är redo. 
    låt din mamma träffa honom när sambon är med 2-3 gånger så sambon ser att din mamma ändrat sig. Och sen måste sambon släppa kontrollbehovet så ni kan ses även utan att din sambo övervakar. 


    är som nån annan skrev fantastisk hjälp att få, om din mamma bor nära. barnpassning så ni kan ha en date night. Att hon hämtar från förskolan nån dag. Att hon tar barnet en dag så kan ni hitta på nåt annat med sambons barn som passar deras ålder bra och de får all er uppmärksamhet, det är svårt för barn i den åldern när det kommer en liten som tar allt fokus.

Svar på tråden Går sönder inombords.