Vad skulle ni gjort, grannen gör MASSA dörruppslag på er bil??
Jag har en bil som str i ett garage, det är låsta garage och för att komma in där behövs lägenhetsnykeln. Alltså är det bara vär närmsta granne som kan parkera bilen i sitt garage. Vi har haft körförbud på våran bil och därför har den stått i flera månader. Igår skulle bilen till verkstad och då ser jag att grannen gjort massa dörruppslag på våran bil. Skadorna på våran bil stämmer överens med både placeringen i förhållande till hur bilarna står och skadorna på grannens bil stämmer överens med våra skador. Jag har fått det till 38 dörruppslag och kommer förmodligen behöva lackera om framskärmen och har vi tur så hjälper det att bara polera och lägga på nytt lackskydd på dörren. Att det är så många uppslag på bilen tyder ju på att det inte är ett misstag, utan jag förstår ju att grannen helt enkelt skiter i att det blivit märken i våran bil. Det jag gjort är att polisanmält och anmält till försäkringsbolaget. Anmälan gjorde jag för att grannen inte själv kommit och berättat vad som hänt. För man kan omöjligt missa att man gjort 38 dörruppslag. Möter jag på grannen kommer jag självklart prata med dom om detta Men är det mer jag behöver göra? Jag har verkligen inte råd att kosta på en omlackering själv. Pga att det är en lite tuffare tid ekonomiskt för familjen och samhället så har bilen fått körförbud då jag inte haft råd att laga bromsarna. Ingen modern bil jag har men den är ändå fin och tagit bra hand om den. Jag själv har även gjort en polering och lagt på lackskydd så är inte alls så glad.