Nagelbandsinfektion
Lång historia kort, jag hade för trånga skor i sommar som lede till nageltrång som därefter lede till infektion med var blod osv jag var slarvig med att behandla de har lagt asolsprit men Jag har vart väääledigt slarvig nu har jag haft varig tå som blöder svullnar (värker dock inte så mkt) men infektionen har gått för långt har gått runt med det i över 6 månader. har försökt läka De själv som sagt men har slarvat pga mkt skola då jag vart lite efter tränningar och prov. jag ska ta tag i att gå till VC nu imon då jag är väldigt trött och haft ont i höger arm antagligen pga infektioner i några dagara nu, Min fråga nu är till er som blivit behandlade med nagelbandsinfekton petar dom på tån/gör dom nån behandling som gör ont under första besöket eller är det bara steg 1 antibiotika. fråga nummer 2 är om det skulle vara nödvändigt med operation får man sövas? Känns som en jätte dum fråga men jag har grov fobi för sprutor jag tål it ens ett litet blodprov på fingret och har verkligen skämt ut mig flera gånger pga min fobi. Tack för svar i förhand