Inlägg från: Asali65 |Visa alla inlägg
  • Asali65

Månadspeng!

Hur mycket ska man ge barnen i månadspe och få den att räcka?

Min 15-åriga tjej får 400kr i månaden men hon vill ha hela barnbidraget. Grejen är att när jag har satt in månadspengen på hennes konto så tar det tre dagar så är dom slut!!
    En ny väska, smink, godis, nån snygg tröja... vipps...slut!!!!!

OCH hon får inget mer trots att hon bönar och ber. Visst, det som handlar om skolan tex. om hon behöver tågkort odyl. får hon men inget mer.

Hur ska man få henne att hushålla med pengar? Kan omöjligt ge henne hela barnbidraget i detta läget!!

Hur har ni gjort, eller har ni råd???

Livet är som en godispåse: sött, surt, salt och beskt! Och så finns det choklad... *ler*
  • Svar på tråden Månadspeng!
  • Asali65

Sapho: Grejen är att hon inte behöver köpa kläder för dom pengarna, jag köper kläder åt henne när hon behöver eller vill ha något... oftast iaf. Hon har massor med kläder så när jag inte tycker att hon behöver ett nytt linne för 150 kr så köper hon det själv, och då tar ju pengarna snart slut.

MallanFrallan: Hon hade veckopeng förut men ville pröva på månadspeng. Jag har föreslagit att gå tillbaka till vackopeng men det vill hon inte.

Hur mycket ger ni som har tonåringar här på FL dom i månaden och vad skall det räcka till?

Livet är som en godispåse: sött, surt, salt och beskt! Och så finns det choklad... *ler*
  • Asali65

Gisela:
    Kanske att det faktiskt skulle funka om hon fick köpa sina kläder själv och sånt, på det sättet som du beskriver. Man kan ju prova och det tar väl säkert ett par månader innan det fungerar.

• Asali65

Sapho: Nej, det kommer jag ju inte att göra isf.

Svar på tråden Månadspeng!