• Hemma man

    hur tänker en som är otrogen??

    Undrar om nån kan hjälpa mig förstå.
    Varför använder en person som anledningar.
    Menar hon sa efter jag kom på henne,efter ljugit flera år.
    Första svar.
    Jag var en idiot.
    Har inte med dig att göra.
    Det var dåligt mellan oss just då.
    Det var bara sex.
    Inga känslor.
    Förstår inte riktigt varför man ger sånna anledningar.är det nått försvar?
    Känner själv efter sagt så.
    Aså det gör ingen skilnad.
    Är det ett sätt försöka förminska sveket.
    Få mig känna mig bättre?

  • Svar på tråden hur tänker en som är otrogen??
  • Anonym (...)

    En del verkar kunna separera olika delar av sitt liv, och leva ett dubbelliv. 

  • Anonym (Logiskt)

    Jag tror män som är otrogna till viss del kanske bara vill tömma och så liksom. Eller att dem vill känna sig behövda av fler än en tjej, beror självklart på hur man är som person dock.


    Känns dock som när kvinnor är otrogna så handlar det mer om bekräftelse eller känna att man är med en kompitent man inte en beta liksom, där dem är lite underlägsna. Beror självklart på vad det är för tjej. Men känns som en vanlig grej, säg att tjejen är relativt snygg, tjänar bra med pengar, utväcklas osv. Då är det ju inte så konstigt att hon inte tänder på en små tjock kille som ej tjänar lika mycket och lite lat. Det känns spontant som en anledning många kvinnor har. 


    Men det kan självklart vara av helt andra anledningar, jag bara funderar över vad som känns logiskt...


    Jag förstod inte om din partner hade varit otrogen eller om du bara funderar över hur otrogna personer tänker? 


    Oavsätt är det A-O att lämna personen som varit otrogen oavsätt vad personen har för ursäkt, jag menar man vill väll inte ha en partner som andra behandlat som en sex docka haha.

  • Anonym (Bara sex)

    Om hon sa att det var "Bara sex" så var det väl så? Varför överanalysera? Hon var kåt på en annan man än dej och hade sex med honom?

    Förstår inte vad som är så svårt att förstå?

  • Ccplus
    Hemma man skrev 2023-04-28 13:57:36 följande:
    hur tänker en som är otrogen??

    Undrar om nån kan hjälpa mig förstå.
    Varför använder en person som anledningar.
    Menar hon sa efter jag kom på henne,efter ljugit flera år.
    Första svar.
    Jag var en idiot.
    Har inte med dig att göra.
    Det var dåligt mellan oss just då.
    Det var bara sex.
    Inga känslor.
    Förstår inte riktigt varför man ger sånna anledningar.är det nått försvar?
    Känner själv efter sagt så.
    Aså det gör ingen skilnad.
    Är det ett sätt försöka förminska sveket.
    Få mig känna mig bättre?


    Assåå... Skriv bättre... Hej...? 
    Det enda jag kan se är att hon bryr sig absolut noll om vad du säger. Och när du frågar, försöker hon lägga över skulden och varje anledning på dig? (iaf något annat än sig själv).

    Varför är du kvar i en så dålig relation? 

    Spoiler alert för dina nästkommande år: Det blir inte bättre för att du stannar och snackar lite om det, även om du skulle börja FÖRSTÅÅÅÅH! varför hon gör precis det hon gör... 
    Ska någon som varit otrogen mot en bli bättre... Då måste den människan ångra sig djuuuupt först... Och sen måste den vara villig att jobba på och återupprätta relationen.  Det verkar det som att denna kvinna inte vill? Och då har du ÅR framför dig, med idiotförklaringar, springa bakom ryggen beteende och vara otrogen medans den konstant håller på och ljuger för dig.. Av en enda anledningen.. du lämnar henne inte..
  • Ccplus
    Anonym (Logiskt) skrev 2023-04-28 15:46:48 följande:

     


    Känns dock som när kvinnor är otrogna så handlar det mer om bekräftelse eller känna att man är med en kompitent man inte en beta liksom, där dem är lite underlägsna. 


    Det finns forskning som säger att kvinnor under ägglossning letar upp aggressiva män för att vara otrogen. Sen går de hem och låtsas som att inget hänt hos de mer kapabla till att ge ungarna en uppväxt.

    Så dina känslor är inte helt fel ute. 

    Sen sitter de o kallar männen för svin sen?
  • Anonym (kvinna)

    Jag sökte mest annat sex än det jag fått i 20 år.

    Och det fick jag, så det var bra. 

  • Anonym (impulskontroll)

    En person som är otrogen tänker nog ganska olika, men är ofta spontanstyrd eller bekräftelsesökare och tar möjligheter när de uppenbarar sig, och då UTAN ATT TÄNKA ALLS. Iallafall inte på konsekvenser eller sin partner därhemma. Det är en egoistisk handling som nästan alltid får förödande konsekvenser och är svårreparerbart om inte samtycke getts till denna relationsform.

    Om de är brist på kärlek till partnern kan ju diskuteras. Jag tror snarare det är brist på kärlek och tillit till sig själv och en bristande respekt för andras känslor.
    Människor med vissa diagnoser är ju mer riskbenägna t ex har det visat sig och ofta kan det ligga sådana i grunden och saker som sexmissbruk eventuellt.

  • Anonym (kvinna)
    Anonym (impulskontroll) skrev 2023-04-29 13:43:59 följande:

    En person som är otrogen tänker nog ganska olika, men är ofta spontanstyrd eller bekräftelsesökare och tar möjligheter när de uppenbarar sig, och då UTAN ATT TÄNKA ALLS. Iallafall inte på konsekvenser eller sin partner därhemma. Det är en egoistisk handling som nästan alltid får förödande konsekvenser och är svårreparerbart om inte samtycke getts till denna relationsform.

    Om de är brist på kärlek till partnern kan ju diskuteras. Jag tror snarare det är brist på kärlek och tillit till sig själv och en bristande respekt för andras känslor.
    Människor med vissa diagnoser är ju mer riskbenägna t ex har det visat sig och ofta kan det ligga sådana i grunden och saker som sexmissbruk eventuellt.


    Det tror du. Så här är det på riktigt, i vårt fall:

    Jag har avsiktligt väntat tills en kollega slutat för att undvika problem på arbetsplatsen. Sedan tagit kontakt, vi har diskuterat exakt vad vi vill göra, byggt upp en spänning och med minutiös planering fått till flera träffar där vi ostört har kunnat ägna oss åt varandra i några timmar, vilket är lagom.

    Vi anser båda att vi kan unna oss det eftersom våra partners inte vill göra vissa saker. Någon grad av narcissism är vad jag anser ligger till grund för beteendet men ingen av oss har någon diagnos, ingen kan sägas vara sexmissbrukare och ingen planerar att lämna sin partner.
  • Anonym (123)

    Jag var otrogen för att jag var urless på partnern och var för feg för att göra slut. Sen blev jag ihop med vänsterprasslet och gjorde slut med partnern. Kort därefter gjorde jag slut med prasslet också, givetvis på samma sätt.

    Så höll jag på i åratal. Vet att det är skitigt gjort. Men så var det.
    Idag är jag trogen och det har jag varit i över 20 år nu.

  • Anonym (impulskontroll)
    Anonym (kvinna) skrev 2023-04-29 15:01:54 följande:
    Det tror du. Så här är det på riktigt, i vårt fall:

    Jag har avsiktligt väntat tills en kollega slutat för att undvika problem på arbetsplatsen. Sedan tagit kontakt, vi har diskuterat exakt vad vi vill göra, byggt upp en spänning och med minutiös planering fått till flera träffar där vi ostört har kunnat ägna oss åt varandra i några timmar, vilket är lagom.

    Vi anser båda att vi kan unna oss det eftersom våra partners inte vill göra vissa saker. Någon grad av narcissism är vad jag anser ligger till grund för beteendet men ingen av oss har någon diagnos, ingen kan sägas vara sexmissbrukare och ingen planerar att lämna sin partner.
    Kanske ingen diagnos i ert fall men egoism och bekräftelsebehov är detju utan tvekan och ett svek mot partners såvida ni inte fått grönt kort till att ha andra relationer. Du tar dig ju en frihet trots att din partner kanske inte är med på detta.
Svar på tråden hur tänker en som är otrogen??