Anonym (Kär och Galen) skrev 2023-05-04 15:39:35 följande:
Förstår överhuvudtaget inte varför man lägger så mycket energi på att analysera, detta. Otrohet är vad det är och kan inte bortförklaras. Att söka efter orsaker ger bara fler problem och leder ingenstans. Alla agerar och reagerar vi olika. finns inget rätt och fel här. När det hänt har vi bara att hantera situationen på för allas skull bästa sätt.
Intressant att du först säger att otrohet inte kan bortförklaras för att i nästa mening säga att det inte finns något rätt eller fel. Du kan väl fråga din partner om han håller med om att det inte finns något rätt eller fel?
Din sista mening är oxå intressant.
"När det hänt har vi bara att hantera situationen på för allas skull bästa sätt"....
1) Otrohet "händer" inte bara av sig självt, det händer för att man vill det och medvetet väljer det
2) Givetvis kommer ju alla drabbas av situationen DU medvetet skapat genom din otrohet, men den intressanta fråga är då... varför skapa en sån situation öht? och hur du sen kan förvänta dig att andra ska hjälpa dig städa upp skiten DU skapat för din höga nöjes skull?... jag menar, hur mycket tänkte man själv på "allas bästa" när man valde att vara otrogen? Då verkar ju "allas bästa" vara helt irrelevant och det enda som spelar någon roll är jag jag och jag.... men när det skiter sig... ja då är det helt plötsligt jätteviktigt att man samarbetar "för allas bästa"... du ser inte en viss dubbelmoral i det där?