• Hemma man

hur tänker en som är otrogen??

Undrar om nån kan hjälpa mig förstå.
    Varför använder en person som anledningar.
    Menar hon sa efter jag kom på henne,efter ljugit flera år.
    Första svar.
    Jag var en idiot.
    Har inte med dig att göra.
    Det var dåligt mellan oss just då.
    Det var bara sex.
    Inga känslor.
    Förstår inte riktigt varför man ger sånna anledningar.är det nått försvar?
    Känner själv efter sagt så.
    Aså det gör ingen skilnad.
    Är det ett sätt försöka förminska sveket.
    Få mig känna mig bättre?

• Svar på tråden hur tänker en som är otrogen??
  • Anonym (R)
    Anonym (Bara sex) skrev 2023-05-05 11:37:31 följande:
    Att försöka förstå under en begränsad tid kan jag ha förståelse(!) för. Jag tror dock att ältandet äter upp en inifrån om det får hålla på för länge.

Det har garanterat gjort det för vissa. Ingen nämnd ingen glömd.
    Tyvärr kan det bli så. Något man borde tänka på innan man vänstrar. Vad kan konsekvenserna bli för den jag bedrar?
  • Anonym (Bara sex)
    Anonym (R) skrev 2023-05-05 12:05:26 följande:
    Tyvärr kan det bli så. Något man borde tänka på innan man vänstrar. Vad kan konsekvenserna bli för den jag bedrar?
    Jag har tänkt på och haft omsorg om andra hela livet. Vad har jag fått tillbaka? Nada.

Sätter mig själv i främsta rummet nu. Det blir bäst så.
  • Anonym (R)
    Anonym (Bara sex) skrev 2023-05-05 13:23:47 följande:
    Jag har tänkt på och haft omsorg om andra hela livet. Vad har jag fått tillbaka? Nada.

Sätter mig själv i främsta rummet nu. Det blir bäst så.
    Du kanske passar bäst som singel då, eller med en annan partner?

Då du är trött på omtanke och omsorg utan få något tillbaka. Och för att det inte rör dig i ryggen om du sårar din partner djupt.

• Anonym (Bara sex)
    Anonym (R) skrev 2023-05-05 13:36:33 följande:
    Du kanske passar bäst som singel då, eller med en annan partner?

Då du är trött på omtanke och omsorg utan få något tillbaka. Och för att det inte rör dig i ryggen om du sårar din partner djupt.
    Om det inte rör mig i ryggen att jag sårar min partner varför skulle jag då göra mig omaket att bli singel? Läste du ens mitt inlägg?
  • Anonym (R)
    Anonym (Bara sex) skrev 2023-05-05 13:39:20 följande:
    Om det inte rör mig i ryggen att jag sårar min partner varför skulle jag då göra mig omaket att bli singel? Läste du ens mitt inlägg?
    Jag förstår. Du skiter fullständigt i hur din partern mår. Det är dock en dålig grund för en relation, och vad får egocentrerade du ut av den då? Mat och städat hem?

• Anonym (Bara sex)
    Anonym (R) skrev 2023-05-05 14:55:57 följande:
    Jag förstår. Du skiter fullständigt i hur din partern mår. Det är dock en dålig grund för en relation, och vad får egocentrerade du ut av den då? Mat och städat hem?
    Nej du har inte förstått alls. Jag får ju precis det jag vill. Jag tar det jag vill ha. Jag har ett underbart liv. Härlig sex när jag vill, ett bra familjeliv när jag vill. Min fru är glad när jag kommer hem, barnen är glada.

Du kan kalla det egocentrerat, jag kallar det underbart Solig
  • Anonym (R)
    Anonym (Bara sex) skrev 2023-05-05 15:26:57 följande:
    Nej du har inte förstått alls. Jag får ju precis det jag vill. Jag tar det jag vill ha. Jag har ett underbart liv. Härlig sex när jag vill, ett bra familjeliv när jag vill. Min fru är glad när jag kommer hem, barnen är glada.

Du kan kalla det egocentrerat, jag kallar det underbart Solig
    Att du inte har minsta omtanke om din frus välmående låter ledsamt. Både för henne och för dig, och för barnen.

• Anonym (jaha)
    Anonym (Bara sex) skrev 2023-05-05 10:05:08 följande:
    Varför gör du dig så mycket besvär med att försöka förklara? Jag vet varför jag är otrogen iallafall när det har hänt. Jag är kåt helt enkelt. Sen kan man tycka hur illa om det som man själv vill.
    Japp, men om det stör dig att andra inte gillar det du gör varför läser du?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Kär och Galen) skrev 2023-05-04 15:39:35 följande:
    Förstår överhuvudtaget inte varför man lägger så mycket energi på att analysera, detta. Otrohet är vad det är och kan inte bortförklaras.  Att söka efter orsaker ger bara fler problem och leder ingenstans. Alla agerar och reagerar vi olika. finns inget rätt och fel här. När det hänt har vi bara att hantera situationen på för allas skull bästa sätt.
    Intressant att du först säger att otrohet inte kan bortförklaras för att i nästa mening säga att det inte finns något rätt eller fel. Du kan väl fråga din partner om han håller med om att det inte finns något rätt eller fel?

Din sista mening är oxå intressant.
    "När det hänt har vi bara att hantera situationen på för allas skull bästa sätt"....

1) Otrohet "händer" inte bara av sig självt, det händer för att man vill det och medvetet väljer det

2) Givetvis kommer ju alla drabbas av situationen DU medvetet skapat genom din otrohet, men den intressanta fråga är då... varför skapa en sån situation öht? och hur du sen kan förvänta dig att andra ska hjälpa dig städa upp skiten DU skapat för din höga nöjes skull?... jag menar, hur mycket tänkte man själv på "allas bästa" när man valde att vara otrogen? Då verkar ju "allas bästa" vara helt irrelevant och det enda som spelar någon roll är jag jag och jag.... men när det skiter sig... ja då är det helt plötsligt jätteviktigt att man samarbetar "för allas bästa"... du ser inte en viss dubbelmoral i det där?
  • Anonym (Bara sex)
    Anonym (jaha) skrev 2023-05-05 15:41:01 följande:
    Japp, men om det stör dig att andra inte gillar det du gör varför läser du?
    Var läste du att jag blir störd? Tänkte du på dig själv kanskeSolig?
Svar på tråden hur tänker en som är otrogen??