• vissli

Ensamstående gravid, vet inte hur jag ska klara mig ekonomiskt

En förlust är ju tråkig, men samtidigt låter ju nuvarande sits inte hållbar heller.

Alternativen kan ju vara att ta förlusten och hoppas på att det du köper istället också har tappat i värde så du kan hitta någonting bra. Eller att du hyr ut boendet en tid (till du får lön igen) och bor någon annanstans under föräldraledigheten. Bo hemma hos föräldrarna kanske inte är ett alternativ, eller?

• vissli
    Anonvm skrev 2023-04-29 19:37:47 följande:
    Det jag anser omoraliskt i det hela är ju inte just bytet till ett billigare boende, hade det billigare boendet legat i samma område så hade det ju inte påverkat det växelvisa boendet eller det delade föräldraskapet alls.
    Men nu finns det kanske inget. Att bara fixa mer pengar, hur sks TS göra det som föräldraledig? Det enda reella alternativet kanske är att flytta en bit ut till ett något billigare boende. Eller bli vräkt. Det kanske inte existerar andra möjligheter.

Växelvist boende har man väl fö inte från start? Så kan ts hyra ut och hyra billigare boende under tiden hon tjänar för lite för att kunna betala det nuvarande boendet är det ju inga problem.
Svar på tråden Ensamstående gravid, vet inte hur jag ska klara mig ekonomiskt