Inlägg från: Mimosa86 |Visa alla inlägg
  • Mimosa86

Ensamstående gravid, vet inte hur jag ska klara mig ekonomiskt

.. och du måste bo i innerstan för att..?

du är ensamstående och flexibel. Är väl bara att hitta ett billigare Boende?

• Mimosa86
    Amandansar skrev 2023-04-28 15:17:05 följande:
    Fadern bor i närheten och vill inte att jag flyttar långt bort. Vi måste kunna hämta o lämna på dagis och sånt praktiskt.

Och nej, jag måste annars inte bo i innerstan. när jag köpte denna lgh hade jag lånelöfte på 4.6, nu är det nere på 3.4. Så finansiellt är det kris även om jag flyttar.
    Och när du framför att du inte har råd att bo kvar som ensamstående- vad är hans lösning på situationen då? Att du ska flytta in hos honom? Att han tar föräldraledigheten helt så då kan jobba och underhålla boendet? Måste han bo i innerstan?

självfallet måste du sälja och flytta, det kommer bli tufft att klara det boendet själv och med inkomstbortfall.  Du och pappan får förhålla er realistiskt till det hela. Det är ju som det är. Klart du ska behålla barnet och självfallet kommer du få missfall av oron. Kvinnor föder barn i krig. 

Det kommer lösa sig. men du måste vara beroende på att vara flexibel och han måste kompromissa.
Svar på tråden Ensamstående gravid, vet inte hur jag ska klara mig ekonomiskt