Ensamstående gravid, vet inte hur jag ska klara mig ekonomiskt
Som ensamstående mamma har du rätt att söka bostadsbidrag. Kolla på försäkringskassans hemsida, där kan du räkna ut vad du kan få.
Som ensamstående mamma har du rätt att söka bostadsbidrag. Kolla på försäkringskassans hemsida, där kan du räkna ut vad du kan få.
Vad var egentligen syftet med att flytta till ett boende du knappt har råd med?
Det verkar ju som att du köpt boende innan du blev/visste om att du är gravid. Så vad var tanken? Låter egentligen som att du gjort en riktigt dålig affär som dessutom nu blivit ett snäpp sämre som gravid.
Hur svårt det än är att bita i det sura äpplet så ser jag inte att du har något alternativ än att söka billigare boende.
Det är oerhört vanskligt att förlita sig på barnets pappa som när som helst kan komma på andra tankar och sätta dig i skiten. Just nu kanske ni är sams men det kan du inte lita på i längden.
Detta resonemang om boende och ekonomi är väl något som både ts och pappan skulle haft INNAN hon flyttade och då borde ha insett problematiken i det. ?
Glöm för all del inte bort att även pappan kan få för sig att flytta lagom när barnet ska börja på dagis...