Ensamstående gravid, vet inte hur jag ska klara mig ekonomiskt
Grattis till din graviditet! Bebisar kommer sällan när omständigheterna är optimala men de är inte mindre älskade eller önskade för det.
Kanske kan du boka tid hos en budget- och skuldrådgivare inom Stockholms stad?
Prata också med försäkringskassan om vilka bidrag du kan få, men dina bostadskostnader är ju extrema just nu så jag tänker att du nog behöver göra dig beredd på att flytta på något vis!
Antingen om du kan hyra ut din lägenhet i andra hand och bo hos familj under föräldraledigheten. Din lägenhet borde vara mycket attraktiv och du kanske tom kan dryga ut föräldrapenningen i så fall. Fördel också att du kan flytta tillbaka när du går tillbaka till jobbet.
Att sälja låter inte optimalt, men precis som andra påpekat så både säljer och köper du i samma marknad, så i slutänden jämnar det kanske ut sig.
Sista alternativet är att ta av sparpengar. Inte en drömsituation, men om inga andra rimliga alternativ finns så tänker jag att det är just för såna här tillfällen som man har sparpengar.
Jag kommer att behöva ta av mitt buffertspar under min föräldraledighet nu tex. Då har jag ändå en otroligt stram budget, och en väldigt bra SGI.
(Är för övrigt även över 40 och ensamstående boendes i innerstad. Alla sorgliga själar här inne är välkomna med sina idiotförklaringar! Jag bryr mig inte)