Inlägg från: Anonym (hj) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hj)

Annabel eller Isabel ?

Röstade Anabel. Tycker att det är vackrare än Isabel.

Att göra namnen så enkla som möjligt med stavningen ser bäst ut och har man sett det i skrift får man bättre associationer till namnet med en snygg stavning. Så stavningen är viktig.

Annabelle eller Anna-Belle blir för mycket och för långt medan Anabell, Annabel, Anabel blir mycket vackrare. Annabell är långt bättre än de två första stavningarna.

• Anonym (hj)
    Elin P skrev 2023-05-04 12:15:50 följande:

Jag tänker också på skräckfilmen så röstar Isabelle. Annabelle är annars fint iofs men ger mig inte positiva vibbar.

Finns säkert riktigt obehagliga typer som heter Isabell också: ) Säkert flera mördare, bedragare, mobbare och våldsamma typer. Gengångare och obehagliga dockor också kanske?
    Respekterar din personliga åsikt dock(a) Flört

Som Zenia säger så tror jag inte att Annabel-filmerna (minns inte ens vad de heter) kommer vara kända när en nyfödd Annabel kommit i skolåldern.

Hur många 15-åringar känner till Terror på Elm Street, Fredagen den 13e och andra skräckfilmer som kom på 80/90-talet? Bara om man är skräckfilmsfanatiker och gillar gamla kultfilmer kanske?
    Är inte bra på skräck, kanske Annabel-filmerna redan nåt kultstatus eller kommer att göra det?
Svar på tråden Annabel eller Isabel ?