• Anonym (Tummen mitt i handen)

Dejting?

Hittade ingen bra kategori att lägga denna tråd i så det fick bli här.

Jag (man) har av en anledning varit självvald singel i 5 år men känner att det närmar sig att bege sig ut på marknaden igen.

Jag är inte riktigt där än men tänkte kolla efter tips på var man börjar.
    Jag är inte ute efter att köra massa tinderswipes, ut och käka två gånger och sedan hem och knulla, utan snarare någon mjukstart. Typ som gamla tiders brevväxling.

Har någon testat facebooks dejtingfunktion, kan man skriva någon egen introduktionstext där?

Finns dejtingsidor där man kan lägga in sig som att man söker vänner med möjlighet till romans. Är typ helt nollad på sånt här så tänkte bara kolla.

• Svar på tråden Dejting?
  • Anonym (anno)

Hej!
    Jag som kvinna har stor erfarenhet att oavsett dejtingapp// sida så är majoriteten av män ute efter sexuella förbindelser.
    En liten andel hävdar att de är där för att söka något seriöst men sedan när man gått på dejt och lärt känna dem så har det även där krypin fram att de mest bara intresserade av sex.
    Jag har i bland skrivit länge, eller bytt nr och sms:at under en längre period, med några killar genom åren men tyvärr har min erfarenhet av det blivit att jag målat upp en bild som inte alltid har stämt.
    Därav kan jag tycka ganska skönt att få till den där dejten rätt snabbt

• Anonym (Jag)

Fb dating håller faktiskt något bättre kvalitet men den absolut bästa chansen att träffa någon som det kan hålla med är irl, genom bekanta, hobbies, jobb osv. Lycka till!

Anonym (Jag) skrev 2023-04-29 21:58:19 följande:

Fb dating håller faktiskt något bättre kvalitet men den absolut bästa chansen att träffa någon som det kan hålla med är irl, genom bekanta, hobbies, jobb osv. Lycka till!

Jupp, tyvärr har jag för tillfället vissa begränsade möjligheter att träffa folk IRL och mitt bransch är till ganska stor del mansdominerad (dessutom i chefsposition så om det skulle dyka upp någon trevlig kvinna så finns ganska tydliga regler gällande sådant)

Men gött att du kört FB, tänkte testa men vet inte riktigt hur det fungerar. Skulle man kunna få en kort förklaring hur det fungerar när man joinar. Får man typ skriva någon liten introduktionstext eller något eller dyker bara ens profil upp.
    Anonym (anno) skrev 2023-04-29 21:24:22 följande:

Hej!
    Jag som kvinna har stor erfarenhet att oavsett dejtingapp// sida så är majoriteten av män ute efter sexuella förbindelser.
    En liten andel hävdar att de är där för att söka något seriöst men sedan när man gått på dejt och lärt känna dem så har det även där krypin fram att de mest bara intresserade av sex.
    Jag har i bland skrivit länge, eller bytt nr och sms:at under en längre period, med några killar genom åren men tyvärr har min erfarenhet av det blivit att jag målat upp en bild som inte alltid har stämt.
    Därav kan jag tycka ganska skönt att få till den där dejten rätt snabbt

Okej, jag tror dina erfarenheter stämmer ganska bra med hur det ser ut idag. Lite tråkigt.

Jag prioriterar inte "hoppisäng" i tidigt skede. Jag lär nog hellre försöka lära känna någon på djupet först. Missförstå mig rätt, jag är en riktigt snuskig jävel haha, men jag skulle inte ha problem att inleda ett förhållande innan det är dags att hoppa i säng.

Men jag är väl ett unikum om man jämför hur det ser ut idag.
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget

Wow, vilken snabb trådkapning om hur dejter fungerar, och dessutom några halvdana kommentarer om kvinnors förhållanddmönster.

Det jag egentligen bara vill är ha tips på är bra dejtsajter och hur FB fungerar och om det finns "vänsajter". 
    Jag drog hem fotomodeller från Stureplan för en sisådär 10 - 15 år sedan så jag är mätt. Vill bara träffa någon quirky tjej att dela fritiden med.

• Anonym (Jag)
    Anonym (Tummen mitt i handen) skrev 2023-04-29 22:44:58 följande:
    Jupp, tyvärr har jag för tillfället vissa begränsade möjligheter att träffa folk IRL och mitt bransch är till ganska stor del mansdominerad (dessutom i chefsposition så om det skulle dyka upp någon trevlig kvinna så finns ganska tydliga regler gällande sådant)

Men gött att du kört FB, tänkte testa men vet inte riktigt hur det fungerar. Skulle man kunna få en kort förklaring hur det fungerar när man joinar. Får man typ skriva någon liten introduktionstext eller något eller dyker bara ens profil upp.
    Det fungerar smidigt tycker jag. Profilen där är separat från ens vanliga konto så du skriver en egen presentation, ställer in vad du söker, man kan fylla i lite grundläggande information om sig själv osv. Jag minns inte exakt nu men det är iaf enkelt. Och så syns bara förnamnet, vilket är bra. Man kan koppla profilen till sin Instagram också.

En intressant sak är att man kan klicka i att man har en hemlig förälskelse, då väljer man bland Fb-vänner och Instagram-följare och de ser inte vem som har en hemlig förälskelse heller utan att de måste lägga till en själv som hemlig förälskelse innan man ser att det är en matchning. Bra att man slipper outa sig inför vänner som inte känner likadant ;)
  • Anonym (Jag)

Om Instagram: alltså så att ens bilder därifrån syns i profilen. Så långt har jag iaf förstått.

Anonym (Jag) skrev 2023-04-30 01:08:54 följande:
    Det fungerar smidigt tycker jag. Profilen där är separat från ens vanliga konto så du skriver en egen presentation, ställer in vad du söker, man kan fylla i lite grundläggande information om sig själv osv. Jag minns inte exakt nu men det är iaf enkelt. Och så syns bara förnamnet, vilket är bra. Man kan koppla profilen till sin Instagram också.

En intressant sak är att man kan klicka i att man har en hemlig förälskelse, då väljer man bland Fb-vänner och Instagram-följare och de ser inte vem som har en hemlig förälskelse heller utan att de måste lägga till en själv som hemlig förälskelse innan man ser att det är en matchning. Bra att man slipper outa sig inför vänner som inte känner likadant ;)
    Tack för svaret. Måste nog vara första gången jag  får ett svar på familjeliv som svarar på en fråga utan att blanda in massa annat mumbojumbo. Kudos och tummen upp.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Tummen mitt i handen) skrev 2023-04-30 01:25:27 följande:
    Tack för svaret. Måste nog vara första gången jag  får ett svar på familjeliv som svarar på en fråga utan att blanda in massa annat mumbojumbo. Kudos och tummen upp.
    Haha ja men tack då :D Jag tycker du ska testa iaf, det skadar ju inte.
    Anonym (Jag) skrev 2023-04-30 08:19:07 följande:
    Haha ja men tack då :D Jag tycker du ska testa iaf, det skadar ju inte.
    Nu lade jag upp en profil på fejjan. Men 500 tecken som presentationstext var inte mycket, hade nog behövt 5000 innan ens komma till vem jag söker haha.

Men tack för tipset 
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Dejting?