Anonym (Tummen mitt i handen) skrev 2023-04-29 22:44:58 följande:
Jupp, tyvärr har jag för tillfället vissa begränsade möjligheter att träffa folk IRL och mitt bransch är till ganska stor del mansdominerad (dessutom i chefsposition så om det skulle dyka upp någon trevlig kvinna så finns ganska tydliga regler gällande sådant)
Men gött att du kört FB, tänkte testa men vet inte riktigt hur det fungerar. Skulle man kunna få en kort förklaring hur det fungerar när man joinar. Får man typ skriva någon liten introduktionstext eller något eller dyker bara ens profil upp.
Det fungerar smidigt tycker jag. Profilen där är separat från ens vanliga konto så du skriver en egen presentation, ställer in vad du söker, man kan fylla i lite grundläggande information om sig själv osv. Jag minns inte exakt nu men det är iaf enkelt. Och så syns bara förnamnet, vilket är bra. Man kan koppla profilen till sin Instagram också.
En intressant sak är att man kan klicka i att man har en hemlig förälskelse, då väljer man bland Fb-vänner och Instagram-följare och de ser inte vem som har en hemlig förälskelse heller utan att de måste lägga till en själv som hemlig förälskelse innan man ser att det är en matchning. Bra att man slipper outa sig inför vänner som inte känner likadant ;)