Inlägg från: Anonym (som det kan bli) |Visa alla inlägg
  • Anonym (som det kan bli)

    Har du varit otrogen och vid vilken ålder?

    Eurydike skrev 2023-04-30 11:29:01 följande:

    Nej, det har jag aldrig varit och kommer aldrig att vara. Det går emot min syn på kärlek och monogami. Jag skulle aldrig bli mig lik igen i så fall 💔


    Det sa jag också en gång...så blev det inte, och så kände jag inte efteråt heller.
  • Anonym (som det kan bli)

    "Den som inte gör dumheter som ung gör dem som gammal."

    Stämmer på mig, dessvärre.

  • Anonym (som det kan bli)
    Anonym (jaha) skrev 2023-05-04 12:26:39 följande:
    Det där kallas för:

    Projicering... dvs man vill gärna tro att alla gör lika duma saker man själv gör för att normalisera och förminska sitt beteende. Genom att göra så så får man sig själv att framstå som normal och alla som inte beter sig som rövhål som onormala.

    Och...

    Kognitiv dissonans.... när man gör saker som strider mot hur man vill se sig själv så kan man få skuldkänslor och det vill man ju inte ha så då anpassar man istället sin inställning till saker så att det matchar ens handlingar. För om det man gjort helt plötslig blir rätt istället för fel så har man ju inte gjort nåt fel och då finns ju ingen anledning att känna skuld och tadaaa så slipper man må dåligt. Men det är ju inget annat än självbedrägeri.

    NEJ, alla springer inte runt och är otrogna vare sig som unga eller gamla. ålder har inte ett dugg med saken att göra. Att det stämmer på dig beror inte på ålder utan snarare på att du helt enkelt inte var stark nog att kunna leva upp till dina värderingar. Men bara för att du inte var stark nog för det så betyder inte det att alla är lika svaga.
    Alla är klart inte otrogna, men definitivt tillräckligt många för att man ska kunna säga att det ligger inom normalt beteende. Enligt undersökning Yougov/Metro 2015 hade 10% varit otrogna mot sin nuvarande partner, 25% mot en tidigare.

    www.doktorn.com/artikel/unders%C3%B6kning-s%C3%A5-m%C3%A5nga-har-varit-otrogna/
  • Anonym (som det kan bli)
    Anonym (Linda) skrev 2023-05-14 10:40:39 följande:

    Är 22 och har varit otrogen i alla mina förhållanden. Första gången jag var ihop med en kille där vi hade sex var jag 13. Hade även sex med flera andra medan vi var ihop. Jag har väldigt svårt att hålla mig till en person. På senare tid har jag pratat med mamma om det. Jaha sa hon, du är lik din far..... Han är snygg, vältalig, charmig som få och en jävla bock.
    Har ingen större kontakt med pappa eftersom han flyttade tillbaka till Australien innan jag ens var född så känner honom inte så bra. 

    Nu mera är det bara öppna förhållanden som gäller men få killar tycker det är en bra idé i längden. Ofta får tjejerna oerhört mycket mer sex än killarna.


    Min far är också notoriskt otrogen. Man undrar om det kan vara något ärftligt med det, det har jag faktiskt inte sett några studier om.
  • Anonym (som det kan bli)
    Anonym (jaha) skrev 2023-05-16 10:55:56 följande:
    Jag tror att du missuppfattat vad norm och normalt betyder, norm är det som de flesta gör och om 10-25% är otrogna och 75-90% INTE otrogna så kan man ju inte påstå att otrohet skulle vara "normalt".

    Så nej, otrohet är INTE ett normalt beteende oavsett hur mycket de som själv beter sig så vill tro det.
    En norm är hur samhället eller gruppen anser att man bör leva eller göra.

    I biologin finns det mer än ett beteende som ligger inom ramen för det normala. När ett beteende förekommer genomgående hos många arter så är det normalt förekommande även om det inte utgör majoriteten av alla fall.

    Promiskuitet är regeln i naturen. Endast 3-10% av däggdjur är socialt monogama, beroende på vilka källor man läser, och även "monogama" djur är otrogna.
  • Anonym (som det kan bli)
    Anonym (jaha) skrev 2023-05-16 10:55:56 följande:
    Jag tror att du missuppfattat vad norm och normalt betyder, norm är det som de flesta gör och om 10-25% är otrogna och 75-90% INTE otrogna så kan man ju inte påstå att otrohet skulle vara "normalt".

    Så nej, otrohet är INTE ett normalt beteende oavsett hur mycket de som själv beter sig så vill tro det.
    Jag tror alla andra utom du förstår att när ett beteende är så vanligt så är det biologiskt normalt, om än inte norm. Men när det går över hälften, kommer du ändå att anse att det inte normalt eller? 
    Which Countries Have the Highest Rates of Infidelity?

    There are several countries in which cheating is relatively common. Thailand is an outlier, but it is also at the top of the list. More than half of people in Thailand who are married admit to committing infidelity at least once during the course of the marriage. Then, infidelity is relatively common in Europe. In some situations, there might be relationships where people are allowed to sleep with other people outside of the marriage. In Denmark, close to 46 percent of people admit to sleeping with someone outside of the marriage. Germany and Italy are not far behind, where 45 percent of people who are married in both of these countries admit to committing infidelity. BelgiumNorway, and France also have infidelity rates that are 40 percent or higher.

    worldpopulationreview.com/country-rankings/infidelity-rates-by-country


  • Anonym (som det kan bli)
    Anonym (Z) skrev 2023-05-20 10:11:19 följande:

    Öppet förhållande, räknas ?


    Givetvis inte, då är man inte otrogen.
  • Anonym (som det kan bli)
    Anonym (jaha) skrev 2023-05-22 10:40:24 följande:
    Jag tror att alla fattat att du försöker normalisera otrohet med väldigt tunna argument.

    Nej, svek och lögner är absolut inte "naturligt" för människor. Däremot är det väldigt naturligt att ta avstånd från människor som sviker och ljuger.
    Nej, jag anser att jag har en realistisk syn på

    a) människors otrohetsbeteende samt
    b) tillgängliga sifferfakta kring detta.

    Synbarligen skulle någon med din verklighetsuppfattning i så fall kunna gå med på att det är helt onormalt att vara man i Sverige också, då färre än 50% är män.

    Är män biologiskt onormala eller anser du att de kan vara en del av det normala fast de inte är i majoritet? 

    Fundera på det och återkom. Flört
  • Anonym (som det kan bli)
    Anonym (Agneta64) skrev 2023-05-26 21:13:53 följande:

    Jag är en 64-åring mogen sofistikerad överklasskvinna som ständigt bedrar min man med unga män. Har dejtat och lekt med många virila toyboys i mina dar, njuter av det skäms inte alls. Min man vet om det men orkar inte bry sig. Tar ofta hem till vår stora villa (bjuder alltid grabbarna på taxitranssporten), ibland i våningen i stan och även på de fina hotellen. De ger mig verkligen allt jag behöver - mums med de unga kropparna!


    Lär dig stava grabben, det där lurar inte ens en dement pensionär i Hjo.

    Om man sedan ska gå in på normer som även har stort gehör bland de mer normfria så anses det av de flesta ytterligt smaklöst och som en värre kränkning att dra hem ett extraligg till en gemensam bostad. 
  • Anonym (som det kan bli)
    Anonym (jaha) skrev 2023-05-29 10:46:15 följande:
    a) Japp det finns tyvärr många som gillar att göra saker mot andra som de själv aldrig skulle acceptera att andra gjorde mot det. Men då de själva inte gillar att andra gör så mot dem själva som kan det ju knappast kallas för normalt.

    b) Sifferfaktat visar att runt 30% är otrogna vilket betyder att runt 70% då INTE är är det, och vad jag vet så är 70% fortfarande mer än 30% och därmed norm.

    Synbarligen vill människor som beter sig som rövhål ofta tro att alla är lika stora rövhål som dem själva för att normalisera sitt agerande och känna sig lite mer normala. Men sifferfaktat säger motsatsen.

    Fundera på varför du har ett sånt behov av att normalisera svek, lögner och manipulation.
    Nu har du skygglapparna på riktigt ordentligt- det står klart och tydligt i länkad info att i andra länder är 45-50+ % otrogna.

    Och du har klart inte svarat på det eftersom du inte kan. Precis som en miljöpartist som får frågan hur en modern reaktor fungerar.
  • Anonym (som det kan bli)
    Anonym (Jz) skrev 2023-05-30 00:25:18 följande:

     Dessutom ändrar sig folkets attityder kring otrohet med växande ekonomi, dvs när man inte är tvungen att leva i par för att överleva ekonomiskt då är man mindre tvungen att stå ut med det.


    Motsägs väl av den thailändska statistiken jag postade ovan där över 50% är otrogna. Är de mindre beroende av partnerns ekonomi än i Sverige?

    Det tror jag nog inte utan att se rätt mycket fakta.
Svar på tråden Har du varit otrogen och vid vilken ålder?