Inlägg från: Anonym (Kvinna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kvinna)

Ljugit för polisen / falsk anmälan (långt)

Jag erkände till viss del på rättegången att jag ljugit för polisen gällande en misshandel. Det var dock tvärtom mot det du gjort. När de kom hem till mig och såg mina skador förstod jag att det var kört för oss och de tog honom direkt. Jag vidföll att jag hade ramlat på gatan. 

De förstod att jag ljög och tog med .ig också samma kväll till ett hotell. Jag har aldrig anmält något men det var nog "bra" att det blev såhär för honom. Han kommer gå i behandlingen för våld I nära relationer.  Han är en jättefin människa. Finaste jag träffat men han gick igenom en hel del elände och tyvärr gick det ut över mig på väldigt många sätt. 

Var ärlig ts!

• Anonym (Kvinna)
    Anonym (Sandra) skrev 2023-05-02 19:11:42 följande:
    Förstår , ledsen för din skull..Vad hade du för skador? Jag hade bara en bula i huvudet, inget annat . Erkände  du att du hade ljugit om att du hade ramlat? 
    Nja, men det var rätt uppenbart. Den gången "bara" i ansiktet. Polisen drog in mig på toaletten och ställde mig framför spegeln och sa TITTA hur du ser ut.
    Vi låg i soffan och kollade film, ville inte öppna. Men det måste man ju till slut. De stod då med kofot för att bryta sig in. Trodde de skulle slå in dörren, var jätterädd.
    Åklagaren sa i rätten "kan dina skador uppkommit på något annat särr". Kanske sa jag bara.
    Han sitter sen länge på anstalt. Vi får bara träffas på övervakat besök där Polisen för samtalet. Har inte gjort det än men vi brevväxlar ofta.

Bara en bula i huvudet kommer det nog inte hända något med om det var en engångsgrej?
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Sandra) skrev 2023-05-02 20:42:50 följande:

Beklagar verkligen allt du har behövt vara med om. Har ni barn också? 

Det här var bara en bula och det har aldrig hänt förut. 

Vi har vuxna barn som inte är gemensamma. Aldrig bott ihop men var tillsammans 24/7. Vi säger också att det var en väckarklocka för oss. Han kommer gå behandling för män som misshandlat sin kvinna och jag via soc för kvinnor som upplevt våld I nära relation.  Jag tror på oss och önskar dig/er all lycka till. 
Svar på tråden Ljugit för polisen / falsk anmälan (långt)