• Anonym (lena)

Ge mig tips på bra handdukar

Hej alla. Jag tänkte investera i nya handdukar. Det var länge sedan jag köpte och har fått många i present. Sä jag vet inte så mycket om marknaden.
    Var hittar jag bra handdukar? Vilka märken är bra?
    Tacksam om ni hjälper mig !

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-05-01 20:03
    Handdukar som man torkar sig med efter man duschat samt även handdukar man torkar händerna med efter handtvätt.

• Svar på tråden Ge mig tips på bra handdukar
  • Aniiee
    Anonym (lena) skrev 2023-05-01 19:58:42 följande:
    Ge mig tips på bra handdukar

Hej alla. Jag tänkte investera i nya handdukar. Det var länge sedan jag köpte och har fått många i present. Sä jag vet inte så mycket om marknaden.
    Var hittar jag bra handdukar? Vilka märken är bra?
    Tacksam om ni hjälper mig !

Vad för slags handdukar? Vad ska du ha dem till?
    Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • Anonym (lena)
    Aniiee skrev 2023-05-01 20:01:15 följande:
    Vad för slags handdukar? Vad ska du ha dem till?
    Dels handdukar som man torkar sig med efter dusch samt även handdukar man torkar händerna på efter handtvätt
  • nnnnnnnn

Om man har råd så kan man försöka köpa svensktillverkat, men det är väldigt dyrt (Klässbol, Vävaren i Båstad, Ekelunds Linneväveri är väl de jag hittat och fyndat på outlet eller loppis).
    Textilier är ju lätt att tvätta så det gör ju inget om man köper på loppis och second hand för det är ju bara att slänga in i tvättmaskinen direkt och köra ett 60 eller 90-graders program.
    Känn på dem om kvalitén tilltalar dej!
    Tjocka handdukar känns lyxigt men tar oftast lång tid för att torka och tar större plats.

Vi har köpt ett par Marks Pelle Vävare-badlakan och de är väldigt bra, tyvärr inte svensktillverkade.

• Anonym (lena)
    nnnnnnnn skrev 2023-05-01 20:26:38 följande:

Om man har råd så kan man försöka köpa svensktillverkat, men det är väldigt dyrt (Klässbol, Vävaren i Båstad, Ekelunds Linneväveri är väl de jag hittat och fyndat på outlet eller loppis).
    Textilier är ju lätt att tvätta så det gör ju inget om man köper på loppis och second hand för det är ju bara att slänga in i tvättmaskinen direkt och köra ett 60 eller 90-graders program.
    Känn på dem om kvalitén tilltalar dej!
    Tjocka handdukar känns lyxigt men tar oftast lång tid för att torka och tar större plats.

Vi har köpt ett par Marks Pelle Vävare-badlakan och de är väldigt bra, tyvärr inte svensktillverkade.

ok, ska läsa på deras hemsidor
  • Anonym (lena)
    RaYzLeR skrev 2023-05-01 20:30:27 följande:

Jag köper mina handdukar på IKEA.

är de bra?
  • Anonym (lena)
    RaYzLeR skrev 2023-05-01 20:30:27 följande:

Jag köper mina handdukar på IKEA.

är de bra?
  • Tow2Mater

Vad anser du gör en handduk dålig?

De är gjorda av tyg. Ofta frotte för badhanddukar och bomull för kökshanddukar. Tvätta dem ett par ggr innan så suger de upp vatten bättre.

• RaYzLeR
    Anonym (lena) skrev 2023-05-01 20:44:03 följande:
    är de bra?
    Ja det tycker jag. Dom noppar sig ej och tål att torktumlas. Då blir dom mjuka och sköna utan sköljmedel.
  • Lönnsirap

Min personliga erfarenhet är att handukar faktiskt är trevligt att köpa en sort man gillar, men att det faktiskt är en smaksak.

Jag gillar tunna hamanhandukar eller andra strandhandukar, vilket gör det slöseri med tjocka, stora frottéhandukar.

Troligen har du en typ av handuk hemma redan som du gillar, eller så är du missnöjd och vill ha tjockare, tunnare eller större/mindre.

Finnlayson tycker jag har trevliga textilier, likaså faktiskt Ikea och rusta. Adidas, puma och andra sportmärken gör den tunna typen av handduk jag gillar.

• Anonym (S)

Jag har varit nöjd med både Hemtex och Åhlens. Nu har vi Lexington men de kan jag inte rekommendera. Håller inte måttet och handdukarna för händer blev slitna och missfärgade fort.

• Anonym (lena)
    Anonym (S) skrev 2023-05-01 20:59:47 följande:

Jag har varit nöjd med både Hemtex och Åhlens. Nu har vi Lexington men de kan jag inte rekommendera. Håller inte måttet och handdukarna för händer blev slitna och missfärgade fort.

Hemtex och åhlens har ju många olika. Är alla bra?
  • Anonym (S)

De från Hemtex heter Living. De från Åhlens vet jag ej men deras egen kollektion var det.

• Anonym (j)
    Pinkshoe skrev 2023-05-01 21:19:46 följande:
    reklam igen, snart blir det gnäll om varför dina inlägg ryker...
  • Anonym (Oj)
    Anonym (S) skrev 2023-05-01 20:59:47 följande:

Vad olika det kan vara. Jag har lexington sen många år och väldigt nöjd med både kvalitet, livslängd och färg.
    De jag har nu har jag haft i över 7år och dom har nog rätt många år kvar i sig. Skulle gissa att de klarar upp till 10år innan de börjar gå i sönder eller ser slitna ut.
  • Anonym (j)
    Anonym (lena) skrev 2023-05-01 20:44:03 följande:
    är de bra?
    Skulle någon tipsa om dåliga handdukar i en tråd där du efterfrågar bra? ps
  • Anonym (S)

(Oj) vi kanske hade otur med våra bara då. Tog en blå nyans och den skiftar mot nån beigerosa på sina ställen.
    Kanske prova annan färg helt enkelt.
    Badlakanen har hållit.

• Anonym (Alma)

Jag har köpt en del på Jysk, alltid när de haft rea. Är nöjd.

• Anonym (V)

Och lakan också faktiskt 

Svar på tråden Ge mig tips på bra handdukar