• Shakinah

Tjackmissbruk är helt förstörd, 22 år gammal

Anonym (heroinista) skrev 2023-05-02 18:11:48 följande:

Jag hamnade i heroinmissbruk (inte frivilligt) när jag var 16, men redan då hade jag ett par års sex- och alkoholmissbruk bakom mig. Tog mig ur det pga graviditet när jag var 22, tiggde äntligen hjälp då. Födde ett barn med abstinens. Jag trodde så klart att mitt liv var över på alla sätt och vis. Nu 8 år senare har jag ett ganska bra liv. Inte perfekt så klart, men jag har tagit igen grund- och gymnasieskolan, börjat på universitet, har ett hem, mitt barn, partner sedan två år, jobb. Så även om du tror n att du är förstörd så är det inte alls säkert att du är det. Sök hjälp. Få uppbackning. 

Är så glad för din skull heroinista, att det har gått bra förmiddag senare i livet.  Det är riktigt starkt gjort av dig också ❤️.   Kan tänka mig att heroin bär på en massa starka krafter som inte är att leka med.
  • Shakinah
    Shakinah skrev 2023-06-16 23:35:46 följande:
    Är så glad för din skull heroinista, att det har gått bra förmiddag senare i livet.  Det är riktigt starkt gjort av dig också ❤️.   Kan tänka mig att heroin bär på en massa starka krafter som inte är att leka med.

Jag menade: ?att det har gått bra för dig senare i livet? och Inte förmiddag, sitter på mobilen och den har igång autocorrec, tyvärr.  

nu till TS: jag tror att det finns gott om hopp för dig. Du är ung på livet, det kommer kanske bli lite svårt första
    tiden men med tiden så kommer du se ljuset vid andra sidan tunneln.  ❤️

Svar på tråden Tjackmissbruk är helt förstörd, 22 år gammal