• Anonym (Ts)

Extensions, vilken metod är bäst?

Microringar (heter det så), tejpa, sy eller om det finns nåt annat sätt.
    Vill väldigt gärna även ha tips på något bra ställe i stockholm, helst så billigt som möjligt. 

Mycket tacksam för svar.

• Svar på tråden Extensions, vilken metod är bäst?
  • Anonym (Tejp)

Jag har själv tejp, har testat andra metoder tidigare men har fått till mig och själv upplevt att det är skonsammast för håret. 

Kan rekommendera Hair talk, det är tyvärr inte billigaste alternativet men håret är såpass bra att man kan använda det länge så på sikt är det mer prisvärt. Tror även att deras tejp är "mildare" eller något, då mitt hår mår betydligt bättre jämfört med tidigare då jag har använt mig av annat hår. Kan tillägga att jag har tunt skandinaviskt hår så har dessvärre inte haft särskilt starkt/bra hår innan. Om man har bättre kvalitet på sitt egna hår kanske det inte är lika känsligt vad man använder. 

Nackdelen med tejp är väl att man får sätta om det oftare än andra alternativ. 

Man kan nog se på deras sida vilka ställen som arbetar med det. 

• Anonym (Tejp)

Vill bara förtydliga att jag inte testat att sy in håret, så kan kanske finnas alternativ som är skonsammare än tejp. Såg nu när jag läste mitt inlägg att jag var otydlig.

När det gäller "permanenta" förlängningar så har jag bara testat tejp, keratin och flätat in. Microringar har jag förstått inte ska vara bra för tunt hår och att det inte är särskilt skonsamt. 

När det gäller keratin så avråder jag starkt från att använda det. Sitter förvisso länge och är billigare, men kostnaden blir istället att det sliter mycket på håret.

• Anonym (Mia)
    Anonym (Tejp) skrev 2023-05-08 09:30:32 följande:

Jag har själv tejp, har testat andra metoder tidigare men har fått till mig och själv upplevt att det är skonsammast för håret. 

Kan rekommendera Hair talk, det är tyvärr inte billigaste alternativet men håret är såpass bra att man kan använda det länge så på sikt är det mer prisvärt. Tror även att deras tejp är "mildare" eller något, då mitt hår mår betydligt bättre jämfört med tidigare då jag har använt mig av annat hår. Kan tillägga att jag har tunt skandinaviskt hår så har dessvärre inte haft särskilt starkt/bra hår innan. Om man har bättre kvalitet på sitt egna hår kanske det inte är lika känsligt vad man använder. 

Nackdelen med tejp är väl att man får sätta om det oftare än andra alternativ. 

Man kan nog se på deras sida vilka ställen som arbetar med det. 

Hur länge håller det innan en omsättning krävs?

Jag har enbart testat keratin. Det är en bra metod såtillvida att det ser väldigt snyggt och naturligt ut, men jag gråter nästan när jag tänker på hur mycket det slitit på mitt hår. Har man väldigt tjockt hår på och tänkt testa extensions en enda gång i livet så är det kanske inte så farligt, men sätter man som i mitt fall i extensions för att fylla ut ett tunnt hår, med målet att det ska växa till sig och bli tjockare under användningstiden, så är det ett stort misstag. 

Tejpextensions kan jag inte uttala mig om, men jag har hört att det ska vara det mest skonsamma (tom bättre än att sy/fläta in håret). Skulle gärna testa, men jag föreställer mig att fästena skulle vara svåra att dölja då mitt eget hår är så tunt. 

• Anonym (Tejp)
    Anonym (Mia) skrev 2023-05-08 12:16:01 följande:
    Hur länge håller det innan en omsättning krävs?

Jag har enbart testat keratin. Det är en bra metod såtillvida att det ser väldigt snyggt och naturligt ut, men jag gråter nästan när jag tänker på hur mycket det slitit på mitt hår. Har man väldigt tjockt hår på och tänkt testa extensions en enda gång i livet så är det kanske inte så farligt, men sätter man som i mitt fall i extensions för att fylla ut ett tunnt hår, med målet att det ska växa till sig och bli tjockare under användningstiden, så är det ett stort misstag. 

Tejpextensions kan jag inte uttala mig om, men jag har hört att det ska vara det mest skonsamma (tom bättre än att sy/fläta in håret). Skulle gärna testa, men jag föreställer mig att fästena skulle vara svåra att dölja då mitt eget hår är så tunt. 

Det är olika. En kompis till mig sätter om ca var 8e vecka och jag gör oftare, ungefär var 5-6 vecka. För egen del så hade jag nog kunnat ha någon vecka till, men har passat bra i mitt schema så har bara blivit så. 

Tejp ser också snyggt och naturligt ut och det är "plattare" känsla än med keratin som jag tycker har känts konstigt när man känner på huvudet, då dessa på mig i var fall har känns mer som att man har något konstigt där. Men återigen, jag har tunt hår naturligt också, så känns/syns nog mer på mig helt enkelt. 

Jag som har tunt och testat olika föredrar som sagt tejp då det faktiskt inte syns eller känns lika mycket som exempelvis keratin. 
Svar på tråden Extensions, vilken metod är bäst?