Hjälp med ett löjligt problem
Jag behöver hjälp med ett löjligt problem, så snälla var sjyst i kommentarerna
Jag bor just nu ute på landet med mina föräldrar. Jag jobbar inne i stan i en mindre ort.
Problemet är vildsvin, jag ska förklara.
Jag slutar 22 på kvällarna på mitt jobb och jag tar landsbussen hem. Från busshållplatsen som är mitt ute på landet, får jag gå en skogsväg på ca 1,5 km, går jag fort tar det 15-17 min nu på våren att gå. Men det finns mycket vildsvin här ute.
Problemet hade lätt kunnat lösas om jag köpte en billig skrotbil, men jag har inte råd med någon dyrare än högst 20.000kr. Jag vill inte ha en skitbil som kostar massor att laga och fixa, det stressar mig.
Vet inte hur jag ska slippa vildsvinen? Dyker dom upp när jag går på vägen så vet jag att det sällan är någon fara enligt statistiken, men jag vill inte riskera bli stångad eller få springa om dom kommer efter mig.
Köpa moped kan jag glömma eftersom det inte funkar på vintern. Cykla från busshållplatsen till huset funkar inte heller, menar på vintern när det plogas dåligt här ute.
Har funderat köpa vildsvinsbyxor som ska klara av vildsvin om man blir stångad men ramlar jag omkull ifall dom attackerar, nu målar jag upp värsta scenariot här, men då kan dom ju stånga en i magen om man väl ligger ner, så det funkar inte.
Ha med sig en eldfackla ifall dom kommer nja.. innan jag hunnit tända den för att skrämma bort vildsvinet funkar ju inte..
Vill inte flytta heller såklart.
Beställer jag taxi varje dag vid 22, kommer ta kanske 3 minuter åka till huset så lär det kosta 2000kr i månaden. Vilket blir 12000kr minst på hela vintern
Nån med idéer?
Bara så ni vet springer vildsvin i 40-45 km i timmen, så jag kan glömma springa bort därifrån