Inlägg från: Kvittning |Visa alla inlägg
  • Kvittning

Hjälp!

Var särbo istället. Eller i investera i en sommarstuga eller sommarhus eller något som är ditt och blir ditt arv till dina barn (i attraktivt läge så det blir en investering och inte kapitalförstöring). Och så länge ni bor tillsammans ser ni båda boendena som gemensamma och delar lika på kostnader (undantaget renoveringar) och hjälps åt tillsammans med det som behöver fixas och inredas.

• Kvittning
    Anonym (-) skrev 2023-05-06 12:56:54 följande:

*tillägg till min trådstart:

Han har 5 barn så vi sover även i vardagsrummet. Jätte trist att inte få ha ett eget rum. Vill få honom att ändra sig men han vägrar. Hur blir juridiken om han vägrar? Jag orkar inte köpa en sommarstuga eller ha ett vanligt sparande men det är jätteviktigt att mina barn får ett lägenhet.

Läste inte detta innan jag skrev mitt svar. Flytta ut och var särbo istället. Varför ska ni bo ihop med så många barn och när ni båda tycker det är viktigt att äga lägenhet som investering/arv.
  • Kvittning
    Sol12345 skrev 2023-05-06 13:29:11 följande:

Tack för äntligen lite seriösa svar! Observera att det är en idiot som går in och låtsas vara Trådstartare o skriver inlägg för mig för att försöka vara rolig. finns inga fem barn som sover i vardagsrummet Endast de två första inläggen som är mina. 

tragiska människor som lever på att vara elaka . Hoppas du får ett liv du med. 

Ah, vad drygt. Kan du kanske uppdatera i trådstarten om vilken tillkommande fakta som är din (barn, vilja till andra typer av investeringar mm)?

Kan tillägga i alla fall att jag förstår både dig och din sambo. Om jag separerade så skulle jag se till att skydda mina barn framför en ev. framtida partner. Och såklart förstår jag dig att du vill ju skydda dina barn också vilket du fråntas lite möjligheten att göra om allt är på hans villkor att skydda hans barn. 

Hur mycket pengar skulle vara möjligt för dig att lägga in? Om det inte var du som skrev att du inte ville ha sommarstuga så skulle du ju kunna köpa något litet hus i typ hudiksvall eller något (första kustnära samhället med billiga boenden jag kom att tänka på, gissar att det finns massa fler) att tillbringa somrarna i och kanske kunna hyra ut en del också. 
  • Kvittning
    Sol12345 skrev 2023-05-06 15:30:47 följande:

Visste inte att det fanns krav på att man måste svara på de råd man får. Man skriver här för att få råd. Jag tar med mig de tankar som folk delgett. 

Däremot svarar jag på när personer kommer med felaktiga påståenden om att jag låtsas att jag är någon annan. 

Som en som försöker ge bra råd så är det jättetråkigt när ts väljer att enbart kommentera tjafsinläggen (som finns i princip alla trådar) istället för att bemöda sig om att kommentera de som faktiskt försöker hjälpa. 
  • Kvittning
    Sol12345 skrev 2023-05-06 20:19:15 följande:

Har nu insett att 80% av folk på familjeliv verkar vara ute efter bråk o tjafs?. 
    Helt galet. 

Om ts väljer att svara på inläggen som tjafsar istället för de som försöker hjälpa så blir det oundvikligen tjafs. Du har i dina senaste inlägg visat att du är en av tjafsarna. Vilket irriterat mig så nu blir jag också en av dom, vilket jag normalt inte är då jag generellt ignorerar tjafsinlägg och försöker vara konstruktiv.  Undantaget när ts själv väljer att tjafsa, då kan jag inte låta bli.
Svar på tråden Hjälp!