Inlägg från: Tomelilla15 |Visa alla inlägg
  • Tomelilla15

Hjälp!

Det verkar helknäppt att flytta ihop och skaffa barn innan den här typen frågor som du tar upp är utredda. 

Nu när du är i det här läget så har du ju alternativet att investera i en egen bostad du hyr ut. Typ en villa då så du slipper tjafsa med bostadsrättsförening. Vill du inte investera i bostäder investerar du i något annat. Men se nu till att så länge ni bor ihop i hans lägenhet att du betalar bara det du ska. Inte att han står för boendet och du all mat och grejer till barnen eller annan felaktig indelning. Se till att du inte betalar hans amortering eller renovering och se till att ni delar lika på saker till barn ni har ansvar för. Hans barn ska han bekosta, dina barn ska du bekosta. Möjligen leder det till att ni ska dela lika på matkostnaderna men det får ni bedöma. 

• Tomelilla15

Hela tråden kan förslagsvis avslutas. Ts undrar kring juridiken i hennes situation. Enkelt svar. Det finns ingen juridik som kan förändra läget. Hon måste jobba på sin relation och kommunikation och hitta en lösning tillsammans med mannen. Ingen kan tvinga en annan person att sälja hela eller delar av sin bostadsrätt i ett sådant här läge. 

• Tomelilla15
    Sol12345 skrev 2023-05-07 12:47:31 följande:

Nej verkligen inte en tjafsare men accepterar inte att få falska anklagelser om att jag försöker låtsas jag är någon annan. Där går gränsen för om tjafs o bråk ska bli ignorerat eller besvarat. Obefogad o påhittad kritik är inget som ska få passera. Är väldigt tacksam för alla goda råd men eftersom det inte rent tekniskt går att citera o besvara så läser jag utan att svara varje person enskilt. När Familjeliv förbättrar tekniken kan man besvara varje person lättare. 

Det finns inget problem med att citera. Titta. Har gjort det nu. 

men strunta nu i bråkstaken och svara inte på inlägg från någon som babblar om annat än ditt ämne. Svara inte mig heller om något annat än ditt ämne. 

har du fått svar på dina frågor tycker du? Det juridiska läget du undrade över? 

• Tomelilla15
    Anonym (Ilsen) skrev 2023-05-07 20:48:59 följande:

Tomelilla, många har problem med att citera tyvärr.

Jag kunde citera, visa endast osv utan problem, sen ville jag pausa familjeliv och tog bort min användare. Efter någon månad ångrade jag mig och skapade en ny.
    Nu kan jag enbart citera det inlägg som ligger längst ner. Jag kan inte klicka på visa endast för att läsa tex enbart ts inlägg eller någon annans. Ibland kan jag inte ens posta svar i trådarna förrän efter 3 försök. Väldigt irriterande är det.

Men är det verkligen detta du vill lägga tid på? Att använda tråden till att prata om familjelivs funktionalitet?

Svara kring det du ville ha hjälp med istället. Är frågan utredd eller undrar du något kring ämnet? 

Svar på tråden Hjälp!