Inlägg från: Anonym (E) |Visa alla inlägg
  • Anonym (E)

För jävlig situation!

Anonym (Ledsen ångest) skrev 2023-05-07 16:31:19 följande:

det finns en överhängde risk att det blir separation även om jag gör abort. Jag förstår det du skriver men det kan aldrig bli bra att göra abort mot min vilja. Det är som att jag måste välja vem av oss som ska må dåligt? För så kommer det bli oavsett hur vi gör. 

Och i det läget funderar du på att dra in ett barn till i smeten....? Gör abort och lämna mannen, det är verkligen fel läge för barn! 
    Anonym (Ledsen ångest) skrev 2023-05-07 16:34:37 följande:

Ja jag har svaret inom mig men jag tvivlar trots detta då jag inte vill göra något mot min mans vilja. 

jag tänker, kanske naivt av mig att det är större sannolikhet att gå skilda vägar efter en abort än att behålla barnet. Jag menar vi har redan två barn, klart han kommer älska detta barn med och växa in i det. Men det kanske är naivt att tänka så. Ska jag göra abort vill jag göra det så fort som möjligt, tänker att det blir värre ju längre tiden går. 

Om ni går isär efter aborten, är det du som kommer att lämna honom i så fall? Varför? Ingen tvingar dig till abort, gör du det så ska inte han få skulden för det.

Om du behåller så räkna med att han kommer att lämna dig, läs några inlägg längre upp om vad du då lär sitta med: tre barn som DU kommer att få ta stort ansvar för och på det dålig ekonomi. Roligare kan man ha i livet. Men det kanske är värt det för din del? Slänga bort det du har nu för att du känner att du inte kan göra abort? Ptja, det är ju ditt liv och ditt val. Tänk bara på att det även påverkar dina nuvarande barn.
  • Anonym (E)
    Anonym (den som gapar efter mycket) skrev 2023-05-07 18:30:32 följande:
    Jag talade just om detta med en man för en vecka sen, och han sa att i ett fall där han känner mamman så hade mannen dels lämnat relationen, och sedan helt vägrat att träffa det barn som blev till mot hans vilja, men däremot fortsatt att träffa de andra barnen.

Med resultat att det bortvalda barnet fick allvarliga psykiska problem från tidig ålder och troligen aldrig kommer att bli en fungerande vuxen (nu ca 30).
    Har läst om exakt en sådan situation här på FL också för några veckor sedan, det barnet är dock bara något år gammalt (mamman TS var helt förtvivlad), men det finns tyvärr män som beter sig så här. Förstår inte de kvinnor som kallt räknar med att mannen ändrar sig efter att barnet är fött och stannar i relationen, eller åtminstone vill ha med barnet att göra. Skaffar man barn mot någons vilja (trots mannens dumhet) så kanske man inte ska räkna med att personen är särskilt medgörlig och samarbetsvillig heller...
  • Anonym (E)
    Anonym (T) skrev 2023-05-07 20:20:40 följande:

Han kommer inte vilja skilja sig Ts så ta det lugnt :)

En man är mer behov av en kvinna än en kvinna av en man. Skulle hans liv gynnas av att vara ensam med tre barn varannan vecka?! Knappast. Få mär klarar
     av att göra avkall på sitt jobb och fritid för att 100% ge sin tid till barmen.

Behåll du, kan behöver dig.

Eller så vägrar han ha alla tre barnen samtidigt varannan vecka, eller vägrar ha dem mer än några dagar i taget, eller vägrar ta dem öht, eller vilken annan variant som helst. Ts kan inte tvinga honom att ta barnen. En man är inte alls i behov av en kvinna, många av dem lägger gladeligen hela familjelivet i knät på exet, utan några som helst samvetskval. Lätt för dig att försäkra ts om att han inte lämnar henne, tar du varannan vecka när karln vägrar? Trodde inte det va.
  • Anonym (E)
    Anonym (T) skrev 2023-05-08 21:53:42 följande:
    Ja men då är det ju svart på vitt att han är en ren skitstövel och då är det ju bara bra om han försvinner ur deras liv?
    Ja för det blir ju en lättsam tillvaro för ts.....
  • Anonym (E)
    Anonym (Xx) skrev 2023-05-08 21:46:48 följande:

Hej ❤️
    Jag hamnade i samma situation som dig 2007. Jag gjorde aborten . Jag ville inte göra den. Efteråt ångrade jag djupt att jag lät mig styras av min man.

För mig har tilliten varit skadad sedan dess. Jag är gift fortfarande men mycket är skadat i äktenskapet.  Jag kan aldrig ställa tillbaka tiden.
    Jag stod ensam med allt när aborten var gjord. Den jag trodde mig älskad mest av allt i världen vände ryggen till. För honom var aborten ingenting för mig betydde den allt.

Mitt råd till dig är att tänk vad DU vill. Vill inte din man satsa på alla barnen och dig själv.

Jag önskar dig all lycka❤️

Du kanske hade tänkt annorlunda om han inte hade vänt dig ryggen efteråt!
  • Anonym (E)
    Mimosa86 skrev 2023-05-08 21:57:06 följande:
    TS skaffar inte barn mot hans vilja. Hon gjorde allt för att skydda DEM mot graviditet med ett av de säkraste preventivmedlen. Hur skyddade HAN dem kan man undra? Men det blev graviditet ändå- trots skydd.

Och det är en jävla skillnad på att ta ansvar och skydda dem båda än att lura på sig ett barn.

Hon blev gravid. Sånt händer. Om det är det sista han vill så bör HAN sterilisera sig.
    Om hon behåller barnet fast han inte vill ha fler barn så blir det mot hans vilja. De skyddade sig, de flesta räknar nog inte med att man ska behöva sterilisera sig för att vara säker.
Svar på tråden För jävlig situation!