För jävlig situation!
det finns en överhängde risk att det blir separation även om jag gör abort. Jag förstår det du skriver men det kan aldrig bli bra att göra abort mot min vilja. Det är som att jag måste välja vem av oss som ska må dåligt? För så kommer det bli oavsett hur vi gör.
Ja jag har svaret inom mig men jag tvivlar trots detta då jag inte vill göra något mot min mans vilja.
jag tänker, kanske naivt av mig att det är större sannolikhet att gå skilda vägar efter en abort än att behålla barnet. Jag menar vi har redan två barn, klart han kommer älska detta barn med och växa in i det. Men det kanske är naivt att tänka så. Ska jag göra abort vill jag göra det så fort som möjligt, tänker att det blir värre ju längre tiden går.
Om du behåller så räkna med att han kommer att lämna dig, läs några inlägg längre upp om vad du då lär sitta med: tre barn som DU kommer att få ta stort ansvar för och på det dålig ekonomi. Roligare kan man ha i livet. Men det kanske är värt det för din del? Slänga bort det du har nu för att du känner att du inte kan göra abort? Ptja, det är ju ditt liv och ditt val. Tänk bara på att det även påverkar dina nuvarande barn.