• Amima

Precis plussat på graviditetstest och igår kväll drack jag alkohol…. Panik!

Hej!! Jag har en son på 5 månader och gick precis igenom ditt dilemma när jag fick reda på att jag va gravid. Jag hade varit på en blöt 30- årsfest där jag blev mer packad än jag varit på ÅR, spydde till och med. Detta va ca 2 veckor efter själva sexet när mitt barn blev till. Jag nojjade och googlade och stressade... 
    Mitt barn föddes helt friskt och har inga men vad vi märkt alltså. Vad jag kan säga är att det verkar vara MÅNGA som druckit före de vetat att de va gravida och fått fullt friska barn. Jag har läst att bebisen får näring från gulesäcken alldeles precis i början och denna är inte sammankopplad med mammans blodomlopp, således överförs inte alkoholen till bebisen i detta tidigare skede. Huruvida det stämmer och hur mycket man kan lita på det vet jag inte. Men om du druckit en flaska bubbel extremt tidigt i graviditeten  vid ETT tillfälle skulle jag tro stt risken för skador på ditt barn är MINIMAL. Är ingen läkare eller barnmorska så kan givetvis inte säga säkert ♥️♥️ kram lycka till med allt! 
Svar på tråden Precis plussat på graviditetstest och igår kväll drack jag alkohol…. Panik!