Agdaa skrev 2023-05-08 20:24:46 följande:
Ok, men det var en trasig frys som stog när jag flyttade in så då är det väl hans jävla förbannade skyldighet att byta ut den om den inte funkar??
Jag har stängt av den sedan jag flyttade in för den väsnas så man inte kan tänka när man är hemma så det är ju sämre funktionalitet än vad som kunde förväntas eftersom man förväntar sig att det ska finnas en frys som fungerar om det nu står en frys i lägenheten.
Jag kommer att ta upp detta med honom men trodde det skulle finnas någon här med tips så jag kan känna mig säker på vad som gäller, vill ju inte skapa onödig konflikt med hyresvärden om han kan komma undan med detta rättsligt
Men nu måste jag fråga, för du är väldigt otydlig. Fungerar frysen inte alls eller vad menar du? Varför hade du den annars inkopplad i början? Är frysfunktionen dålig, eller vad är problemet? Eller är det så att den fungerar, om än dåligt, och att du drog ur den pga oljudet?
Klart att man ska ha en fungerande frys. Det han kan komma undan med är just om den faktiskt fungerar men har dålig frysfunktion, då blir det en tolkningsfråga.
Har du lagt in en termometer för att se hur låga grader du kan få i den?