• Anonym (K)

Vaknar inte av mitt alarm

Ibland sover jag så djupt att jag inte vaknar av mitt alarm. Ställer flera alarm på telefonen, men ibland händer det att jag sover igenom alla. Natten till idag hade jag svårt att komma till ro och sov igenom alla alarm på morgonen. Kom för sent till ett möte pga detta. Har haft sömnproblem till och från i flera år, men tidigare vaknade jag i alla fall alltid av alarmet. Nån som har tips på effektiv metod att vakna på morgonen? Är så trött på att det blir såhär. 

• Svar på tråden Vaknar inte av mitt alarm
  • Anonym (L)

Min bror är otroligt svårväckt. Han har en väckarklocka som har en "matta" kopplad till sig som man lägger under madrassen i sängen. Den vibrerar och klockan tjuter VANSINNIGT högt när den ringer. Hela huset men även han vaknar, kanske något att testa?

• Anonym (4344)

Köp ett larm som vibrerar i sängen så kanske du vaknar lättare.

• Anonym (4344)

Köp ett larm som vibrerar i sängen så kanske du vaknar lättare.

• Anonym (sömncykler)
    Anonym (K) skrev 2023-05-08 11:47:56 följande:
    Vaknar inte av mitt alarm

Ibland sover jag så djupt att jag inte vaknar av mitt alarm. Ställer flera alarm på telefonen, men ibland händer det att jag sover igenom alla. Natten till idag hade jag svårt att komma till ro och sov igenom alla alarm på morgonen. Kom för sent till ett möte pga detta. Har haft sömnproblem till och från i flera år, men tidigare vaknade jag i alla fall alltid av alarmet. Nån som har tips på effektiv metod att vakna på morgonen? Är så trött på att det blir såhär. 

Larmet är ställt när du är i fel sömncykel. Ladda ner Sleep as Android om du har en androidmobil eller något alternativ om du har iphone. Jag var som du förut och jag testade det mesta, mobilen i badrummet, tokdecibel på larmen, vibrationslarm. Jag bara stängde av och somnade om, jag kunde till och med stänga av i sömnen. Sen lärde jag mig det där med sömncykler, laddade ner flera appar som skulle spåra detta och väcka en när man är i rätt (lätt sömn) fas och vaknar äntligen relativt pigg när klockar ringer, istället för att pendla mellan zombie och sova rätt igenom larmen. 
  • Fliselisan
    Anonym (L) skrev 2023-05-08 11:54:16 följande:

Min bror är otroligt svårväckt. Han har en väckarklocka som har en "matta" kopplad till sig som man lägger under madrassen i sängen. Den vibrerar och klockan tjuter VANSINNIGT högt när den ringer. Hela huset men även han vaknar, kanske något att testa?

Har ett sånt hemma till ett av barnen (ungdom). Går absolut inte att sova vidare när den drar igång. Hela kudden vibrerar, tjuter så alla i huset vaknar.
  • Anonym (K)

Tack för alla tips! Jag köpte två vanliga väckarklockor med jobbiga signaler, det har funkat hittills! Om det blir problem igen ska jag absolut skaffa en sån som vibrerar. 

Svar på tråden Vaknar inte av mitt alarm