• Polyrytm

Kallad rasist framför mina barn

Var det invandrare?
    En del icke-svenskar verkar skrika rasist av ingen som helst anledning, för att de måste betala biljett i tunnelbanan, inte får en cigarett eller för att man råkar titta åt deras håll.

Ta inte åt dig. Svenskar är förmodligen världens minst rasistiska folk. Om något skulle vi kanske behöva börja känna lite mer stolthet eller egenvärde, precis som alla andra folkslag gör.

• Polyrytm
    flygrl skrev 2023-05-08 19:54:49 följande:

@TS: Du gjorde inget fel så försök släppa det även om det förstås kan va lättare sagt än gjort. Klart du inte är rasist för du uppmanade tjejerna flytta på sig så du och dina barn kunde gå av bussen. Iaf här i Sthlm är det en oskriven regel man först låter passagerare gå av innan man själv går på. Tjejerna är idioter och borde kunnat ta att bli tillsagda, bett om ursäkt och skärpt till sig. :/

Så tycker jag, en svart tjej som inte längre är tonåring och som fått lära mig hemifrån inte ta rasistiska påhopp men samtidigt inte heller anklaga andra utan uppenbar anledning. Dom där tjejerna skämmer ut oss svarta som har folkvett och dessutom urholkar dom begreppet rasism. Precis som pojken som hela tiden ropade "Hjälp vargen kommer!"...

Du skriver alltid så vettiga saker.
  • Polyrytm
    flygrl skrev 2023-05-09 11:30:07 följande:
    Tycker du? Tack!
    Verkligen. 😊 
Svar på tråden Kallad rasist framför mina barn