• Sanna43

Tappat suget för maten, inget duger

De svälter inte. Servera olika maträtter varje dag bara. De in ej ogilla allt, då är det bara för uppmärksamhet och trots

Gillar de ej pannkaka? Ugnspannkaka? Laxburgare? Barnslig mat

• Sanna43

9 åringen borde veta bättre än att säga maten som serveras är äcklig. i det fallet är det brist på uppfostran 

• Sanna43
    syster yster skrev 2023-05-17 18:53:58 följande:

Senast igår var det ett jäkla liv här hemma. Jag hade gjort köttbullar, brunsås å potatis i ugn.
    6 åringen kommer in i köket å frågar vad vi ska äta å jag berättar å hon börjar storgråta att den maten vill hon inte alls ha. Samma sak med sonen som bara säger att den maten tänker han inte äta. 
    Ja jag har säkert gjort 100000 fel i den här uppfostran. Nåt har jag ju gjort fel å nu är det liksom kört. 

Pannkakor har de alltid ätit innan. Varit min livlina liksom men numera är de för degiga. Sonen äter inte ugnspannkaka. Kan gå ner spagetti med köttfärssås och pasta å köttbullar men det går ju inte att äta varenda dag. 

Avskyr den här maten måste jag säga.

Alltså ursäkta men då får de väl vara hungriga. De blir serverade god, barnvänlig mat. De får väl lära sig att man inte alltid får som man vill.
  • Sanna43
    Sanna43 skrev 2023-05-09 12:58:15 följande:

9 åringen borde veta bättre än att säga maten som serveras är äcklig. i det fallet är det brist på uppfostran 

Vem tryckte tummen ner? Är det alltså okej för er att en 9 åring säger åt sin mamma att maten är äcklig? Själv tycker jag att man ska lära barn empati och att visa respekt 
Svar på tråden Tappat suget för maten, inget duger