Hej! Vet att det finns många kloka här, så tänker att ni kanske kan hjälpa mig hur jag ska göra och tänka Födde barn 29/4, blev därefter inlagd på BB-avdelning för eftervård (komplicerad förlossning där moderkakan satt fast samt blödde nästan 2 L, opererades akut. Mitt blodvärde efter operationen låg på 60). Efter utskrivning upptäckte jag via 1177 att en person som jag absolut inte vill har varit inne i min journal. Personen i fråga är sjuksköterska och har tidigare varit tillsammans med min make (de gjorde slut för tre år sen) och de skiljdes INTE som vänner. Sjuksköterskan vet mycket väl vem jag är. Hon har skrivit anteckningar i min journal samt i mitt barns journal, men hon har vid inget tillfälle gjort sig till känna för mig eller min make, inte heller har någon informerat oss om att hon varit inblandad i vården. Hade vetskapen om detta nått oss så hade vi utan tvekan bytt personal då vi inte vill ha med henne att göra och hon sedan tidigare gjort klart att hon inte gillar mig. Mig veterligen har jag rätt att veta vem som vårdar mig, således anser jag att hon i detta fallet brutit mot lagen. Jag är inte heller övertygad om att jag och mitt barn fått rätt vård till följd av hennes inblandning. Jag har sjuk ångest över att hon haft tillgång till min journal och jag är orolig över sekretessen, vet att hon och hennes tjejkompisar fortfarande stalkar mig på sociala medier (hennes bästa vän råkade likea en av mina bilder på insta för ca en månad sen). Jag anser att hon har brutit mot flera lagar samt att hon har agerat extremt oprofessionellt. Håller ni med eller är jag bara känslig? Låter alltihop okej ur er synvinkel? Hur ska/kan jag ta detta vidare?