Har FK gjort rätt?
Ts, det bästa du kan göra är att be FK förklara dessa saker för dig. Antingen förstår du hur de menar eller så kan du komma tillbaka till tråden med mer information.
Ts, det bästa du kan göra är att be FK förklara dessa saker för dig. Antingen förstår du hur de menar eller så kan du komma tillbaka till tråden med mer information.
Bara för att jag ska förstå: Om vi tänker oss situationen utan någon flytt inblandad alls, utan att man gick från en 100%ig anställning till en annan 100%ig anställning, men att man var sjukskriven 50% i själva övergången. Blir man då också betraktad som arbetslös till 50%? Eller är det uppehåll mellan anställningar som triggar det? (säg att det var ett hål på 2-3 mån mellan). Är det då själva uppehållet mellan ansällningarna som blir avgörande?
Exakt, så resonerade vi också gällande potentiella arbetsgivare. Därför hon sökte på 50%. Mycket bra inlägg - jag hade inte alls tänkt på de andra argumenten i detta inlägg. (Dock sänks inte SGI med glapp om man skyddar den, såvitt jag vet, kanske kan vara bra att veta)
Tack för alla svar.
Jag tror denna tråd besvarat mig säkert 1-2 månaders bollande med FK plus kanske (om vi har tur/otur beroende på hur man ser på det) också kan hjälpa andra i framtiden som hamnar i samma situation.