Inlägg från: Anonym (jobbigt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jobbigt)

Bekräftelsebehov

Jag har svårt att ha långa förhållanden då jag har ett stort bekräftelsebehov. Jag har inte särskilt dåligt självförtroende men gillar spänningen och bekräftelsen av att flörta och dejta någon ny. one night stands gillar jag men tröttnar ganska snabbt på sex i en relation. Funderar alltid på otrohet när jag är i ett förhållande vilket gör att jag tröttnar eller gör slut av dåligt samvete. Har även väldigt lätt för att gilla flera samtidigt, kan känna mig nästan kär i någon men ha ett stort intresse för någon annan också. Funderat på om jag är polyamorös men känns inte som att någon kommer acceptera det ändå. Vet ju om detta beteende men vet inte hur jag ska bli av med behovet av nya relationer och engångsligg. Någon som lyckats?

• Svar på tråden Bekräftelsebehov
  • Anonym (jobbigt)
    Anonym (Florist) skrev 2023-05-10 00:22:30 följande:

Stalka! Stalka! 

Vad menas?
  • Anonym (jobbigt)
    Anonym (IC) skrev 2023-05-10 15:55:46 följande:

Finns det någon bakomliggande orsak till detta.

Själv skulle jag vara glad att slippa bli "utnyttjad" av likasinnade.

Jo, det är visserligen något positivt. :)
  • Anonym (jobbigt)
    prospicientia skrev 2023-05-10 16:29:38 följande:

Jag är poly och brukar gå på polyträffar och det är jättetrevligt. Det är varmt och välkomnande, man blir accepterad även om man känner sig lite udda och vi pratar om lite allt möjligt och det finns möjlighet att lära känna andra människor i lugn och ro.

Om det du beskriver som ett bekräftelsebehov är ett problem eller inte får du nog avgöra själv.

Vad gäller otrohet finns det massvis med sätt att se på det - så även inom polygemenskapen .- och det finns många sätt att se på vad man ska vara öppen med och hur, vad som kan bli ett problem osv. Det finns även de som jag som tenderar att inte skilja så mycket på vänskapsrelationer och kärleksrelationer. De flesta har nog dock den traditionella inställningen och bara utvidgar det hela till att kunna ha flera parallella förhållanden. 

Det finns gott om polys. Däremot kan det vara svårare med att bli accepterad av folk i sin umgängeskrets rent allmänt, men varför bry sig om vad andra tycker? Vill du ha parallella relationer så prova det och skulle du fortfarande tycka att det var spännande att vara otrogen mot någon så fortsätt så om du känner dig okej med det själv! Med tanke på att du säger att du tenderar att få känslor för flera också så kanske du skulle trivas bättre i polyamorösa relationer.

Frågan är ju också vad du tycker om din partner skulle vara otrogen. Personligen bryr jag mig inte om en flickvän skulle haft en affär eller en romans på semestern och vi har en traditionellt förhållande, men det kan givetvis finnas saker som i samband med detta blir problem. Jag skulle ju tio gånger hellre vara ovetande i en lycklig, fungerande relation än att bli dumpad för att min partner hade dåligt samvete! 

Spännande! jag skulle säga att det är ett problem då jag inte kan ha långvariga relationer. Tror inte att jag hade brytt mig särskilt mycket om min partner hade varit otrogen men känns svårt att hitta partners som känner likadant. Utbudet minskar rejält liksom. Hur har du hittat dina flickvänner?
Svar på tråden Bekräftelsebehov