Inlägg från: Anonym (Allas ansvar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Allas ansvar)

Utanför i sitt eget hem...

Ännu en tråd där all form av respekt och ansvar ligger på den nya kvinnan medan barnet direkt ska vänja sig vid att den ständigt har 120% fokus och kan styra och ställa som den vill! Vad ska det bli av dessa söndercurlade barn, som inte lär sig att de inte är de enda existerande varelserna på jorden, utöver sina "tjänare"...??

En timmes nattning för en 9-åring låter inte helt sunt. Absolut ett litet moment innan läggdags men att bråka om tandborstning och sen ockupera hela kvällen. Låter som hon beter sig så enbart för att hon kan! Och att ni inte kan vara ute i trädgården?? Hon får väl vara med i trädgården då? Ni kan ju inte låta henne bestämma vad ni ska göra bara för att hon inte vill!

Ganska taskigt av din man att låta dig vänja dig vid varannan helg, skapa en fungerande tillvaro för att sen ändra spelreglerna radikalt när ni flyttar ihop! Klart falsk marknadsföring! Dottern är självklart en del av familjen, men det är DU också!! Han har valt att leva ihop med dig, då får han fasen se till att fixa livspusslet också! Ingen ska ju behöva känna sig utanför och rent utnyttjad i sitt eget hem, i sin egen familj! Hur ska ni göra i sommar? Ska ni resa tillsammans? Ska barnet få styra som det vill då också och du bara ska stå bredvid och titta på när din man har semester med sin dotter??

Jag hade gärna haft 120% uppmärksamhet av mina föräldrar, men lärde mig tämligen direkt att det inte fungerar så i en familj där man är flera, då får man allt dela med sig av uppmärksamheten och även det materiella till syskonen! Såklart jag helst hade sett att mamma hjälpte BARA mig med läxorna, läste saga för BARA mig, lekte med BARA mig, men nu såg inte vår familj ut så! Mammas dygn hade inte fler timmar än någon annans! Lek med tanken att ni skaffar ett gemensamt barn, flickan skulle ju få ett nervsammanbrott när hon är så van vid odelad uppmärksamhet!

Det pratas om trygghet. Ett barn blir förstås tryggast när de uppfostras till en sund oegoistisk självständig individ, med förståelse för sin omgivning och sina medmänniskor, inte när den vänjer sig vid att alltid få exakt som den vill! Alla barn är små narcissister, men som neurotypisk 9-åring borde det mesta av det beteendet släppt, om föräldrarna låter det ske! Men man läser ju här hur barn i övre tonåren fortsätter curlas som om de är de enda existerande!

Du ska inte behöva flytta TS, men din man måste rycka upp sig och ta lite mera ansvar för sin FAMILJ, inte bara för sitt barn!

Svar på tråden Utanför i sitt eget hem...