Inlägg från: Mrs Moneybags |Visa alla inlägg
  • Mrs Moneybags

Vägrar gå i shorts

Jag tycker nog att en 13-åring får ha på sig det han vill. Du kan ju påminna honom om att svalka sig med vatten under dagen om det är varmt. 

Ofta handlar det om att man inte vågar sticka ut och att man vill se likadan ut från dag till dag för att slippa frågor och kommentarer mm. Hade en begynnande kris i morse med min son som är 11 och bara ville ha ett linne idag. Vi var tvungna att ta ett ur tvättkorgen eftersom det absolut inte gick att ha t-shirt eller något annat. Min bror hade som barn bara en jacka han kunde använda, alla andra gick bort. Tror många barn har såna där perioder. 

• Mrs Moneybags
    cosinus skrev 2023-05-12 15:47:51 följande:
    Kan han tänka sig tights under shorts? Jag skulle tro att det är bra mycket svalare ändå att ha ett par tunna tights under ett par shorts än ett par helt vanliga träningsbyxor.

Under Armor har t ex en serie som heter heatgear, som ska vara svala och sköna. Inte provat själv då jag är mer frusen än överhettad men de har även en coldgear och den kör jag på vintern och gillar skarpt. Ett par såna tights under ett par tunna shorts borde kunna vara svalare än helt långa byxor.
    Hehe. Tror du att en 13-åring vill gå till skolan i tights och shorts?

Jag tror att det handlar om att han inte vill sticka ut eller se annorlunda ut än vanligt. Eller så har någon fällt en dum kommentar om hans ben eller vad som helst som kan få en 13-åring att bestämma sig för att bara ha byxor. 
Svar på tråden Vägrar gå i shorts