Inlägg från: Anonym (Inte ok) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Inte ok)

Min 13 åriga dotter blir utfryst

Inte ok. De är alltså fem från klassen som inte tar med en sjätte?

Jag blir faktiskt lite upprörd över att personer skriver en sådan person "är inte så attraktiv att umgås med" som om att det är individs egna fel att andra inte vill umgås med den. Eller att vuxna är "mer falska och hittar på bortförklaringar för att slippa umgås med någon".

Säg att vi är några på jobbet som ska ta en after work. Det är ju självklart att vi då frågar alla i gruppen - även om det tidigare fanns en person som jag och flera andra inte gärna umgås med. Dessutom, efter att ha umgåtts med den personen många gånger så har han ändrats i sitt beteende och kommit in mycket bättre i gruppen. 

Jag är medlem i en förening där det finns några personer som är minst sagt speciella. Om vi är några därifrån som ska göra något tillsammans skickar vi ändå en förfrågan till alla. Allt för att ingen ska känna sig utanför. Visst, ibland kan det vara begränsat antal, men då är det lika för alla.

Är någon en riktig skitstövel får den ändå vara med. Fortsätter den vara en skitstövel får man ta ett allvarligt samtal med den personen. Men aldrig straffa ut någon innan man ens gett personen en chans.

Fy f-n för att frysa ut någon. Det är ju ren medmänsklighet att ta med andra från den gruppen man tillhör. Oavsett om det är från en klass, arbetsgrupp, förening eller kompisgäng.

• Anonym (Inte ok)
    Anonym (S) skrev 2023-05-14 00:10:30 följande:
    Fast nu var det inte hela klassen eller en hel förening som gjorde något, utan enbart några få. Inte "den enda i klassen som inte blev bjuden på kalaset".
    Förstod att det skulle komma en sådan kommentar för att jag inte tog exempel med färre personer.

Går vi ut ett gäng på 4-5 personer och en till frågar om den kan hänga med är det självklart att säga ja. Det är så fruktansvärt dålig stil att lämna någon utanför gruppen.
Svar på tråden Min 13 åriga dotter blir utfryst