Inlägg från: Anonym (orolig mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (orolig mamma)

Min 13 åriga dotter blir utfryst

Ikväll när min dotter skickade och frågade en klasskompis om hon fick vara med dom när dom var ute...3 tjejer och 2 pojkar från klassen. Då fick dottern som svar att de ville vara själva. VA??? VAd är det som händer med dagens ungdomar???? Det har hänt förut också. Min dotter har ingen skillnad med vem hon umgås med! Hon är för snäll, säger bara ok. Vill inte säga emot, orkar inte käfta/bråka..En gång i vintras va en kompis sur på henne för att hon var för snäll!!!! 

Vet snart inte vart jag ska vända mig. Kan skolan hjälpa med det som händer utanför skolan? Dottern vill inte att jag tar kontakt med kompisars föräldrar. Hon är rädd att dom ska reta henne sen, eller bli sur på henne!!!

Hon börjar i 7 an i höst, får hon problem med kompisskapet då.....

Snälla hjälp mig! 

• Svar på tråden Min 13 åriga dotter blir utfryst
  • Anonym (orolig mamma)
    Anonym (Liv) skrev 2023-05-14 16:02:19 följande:

Sånt här tycker jag är svårt. Jag hade också blivit bekymrad om min dotter inte gick vara med, men jag tänker att det lite beror på situationen. Är detta de kompisar din dotter brukar hänga med? Om ja, då hade jag tyckt det var taskigt. Om nej, de är klasskompisar men brukar inte umgås på fritiden, nja, då kanske det inte är så konstigt om de säger nej, även om det skär i hjärtat som mamma. Dock tycker jag att ju större grupp desto mindre anledning att säga nej. 
    Och ibland är det en förbannelse att vara för snäll, tro mig, det var jag också under uppväxten. Jag tror vissa såg mig som tråkig, menlös och en dörrmatta, och därmed var jag bara bra att ha i vissa situationer, men inte annars. Försöker lära min egen dotter att sätta gränser, stå upp för sig själv. Man är inte otrevlig för det. 

Ja det handlar om kompisar som har umgåtts med tidigare men som plötsligt dragit sig undan henne!
Svar på tråden Min 13 åriga dotter blir utfryst