• CR00

Äldre kvinnor

Som en man i mitten/yngre tjugoårsåldern har jag jobbat upp pondusen och tog mig an att ragga på lite "äldre" kvinnor, 35+.

Det måste vara det bästa jag gjort i mitt liv. Träffade en kvinna på 52 häromveckan och hade det underbaraste sexet i mitt liv.

Min fråga är väl om det är ömsesidigt för er "äldre" kvinnor med yngre män?

Och vad önskar ni att vi ska göra för att det ska bli bättre Glad

• Svar på tråden Äldre kvinnor
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Anonym) skrev 2023-05-13 09:11:00 följande:

Jag är en medelålders kvinna och har tidigare haft en moralisk spärr mot alltför unga personer, men sedan började jag fundera på varför och hittade inget bättre skäl än att andra sagt åt mig att det är så det ska vara. Hittills har jag inte träffat så många yngre, inte haft sex med någon men kan tänka mig det.

Det äldre kvinnor uppskattar hos yngre män är deras villighet att tillfredsställa på ett annat sätt än äldre män, de tänker mer på bådas njutning och inte bara sin egen. Många äldre är otroligt bekväma, medan många yngre snarare verkar tända på att ge kvinnan njutning och se det, låter väldigt logiskt för min egen del i alla fall!

Experten: Kvinnor vinner på att välja en yngre man | amelia (expressen.se)

Å
     andra sidan...
    Ny sexstudie visar: "Män över 40 är bäst i sänge | Hälsoliv (expressen.se)
  • Anonym (Anonym)
    Jag kan hålla med om båda delarna, men problemet är just att många 40+ inte är intresserade av att lära sig om kvinnokroppen och tillfredsställa sin partner. Resultatet blir att man antingen har en kille som är väldigt bra i sängen (som i artikeln) eller en som fortfarande är egoist trots många år av möjligheter att träna. Jag har inga problem med att ligga med män i min egen ålder, eller ca 10 år äldre för den delen :) Det är ju inte åldern som spelar roll utan attraktionen, men visst blir det roligare för båda om båda får njutning. Sedan får man också påpeka en sak som de kort nämner i den nedre artikeln och det är att en av orsakerna till att äldre män är "bättre" älskare är att de lärt känna just sin egen partners kropp, vet vad just hon tänder på osv. Det betyder inte att de skulle vara en bra älskare med vilken kvinna som helst.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Anonym) skrev 2023-05-13 09:28:26 följande:
     Sedan får man också påpeka en sak som de kort nämner i den nedre artikeln och det är att en av orsakerna till att äldre män är "bättre" älskare är att de lärt känna just sin egen partners kropp, vet vad just hon tänder på osv. Det betyder inte att de skulle vara en bra älskare med vilken kvinna som helst.
    En annan sak som är värt att påpeka är att vissa kvinnor tycker det ska funka direkt i sängen med en ny man. Där går det väldigt snabbt för de männen att lära känna den nya partnerns kropp.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Det betyder inte att de skulle vara en bra älskare med vilken kvinna som helst.
    Anna tycker att Christer är helt kass i sängen. Senare träffar han Louise och hon tycker han är den bästa hon haft. 
  • Anonym (Tänk om)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2023-05-13 07:44:26 följande:
    Jag har en kuk-fixering och fantiserar mest om män när jag runkar. När jag kollar porr så är det man/kvinna men jag fantiserar att det är jag som suger kuk/blir påsatt.
    Irl så vill jag mest ligga med kvinnor.
    Kanske du har svaret just där på varför du har svårt med kvinnor, att du är bisexuell.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Tänk om) skrev 2023-05-13 09:34:56 följande:
    Kanske du har svaret just där på varför du har svårt med kvinnor, att du är bisexuell.
    Tror mer att jag haft otur och inte träffat rätt. Med tiden så började jag fundera på män, som ett alternativ. Möjligheter att få lite sexuella erfarenheter som jag saknade.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2023-05-13 09:34:06 följande:
    Anna tycker att Christer är helt kass i sängen. Senare träffar han Louise och hon tycker han är den bästa hon haft. 
    Ja, en del är mer kompatibla än andra, så är det ju också :) 
  • Anonym (Nisse)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2023-05-13 09:37:10 följande:
    Tror mer att jag haft otur och inte träffat rätt. Med tiden så började jag fundera på män, som ett alternativ. Möjligheter att få lite sexuella erfarenheter som jag saknade.
    Fast där tror jag du är ute och cyklar. Såklart är du bisexuell om du fantiserar om män. Man utvecklar inte en ny sexualitet bara för att man har ett bristfälligt sexliv.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Jag kan hålla med om båda delarna, men problemet är just att många 40+ inte är intresserade av att lära sig om kvinnokroppen och tillfredsställa sin partner. Resultatet blir att man antingen har en kille som är väldigt bra i sängen (som i artikeln) eller en som fortfarande är egoist trots många år av möjligheter att träna. Jag har inga problem med att ligga med män i min egen ålder, eller ca 10 år äldre för den delen :) Det är ju inte åldern som spelar roll utan attraktionen, men visst blir det roligare för båda om båda får njutning. Sedan får man också påpeka en sak som de kort nämner i den nedre artikeln och det är att en av orsakerna till att äldre män är "bättre" älskare är att de lärt känna just sin egen partners kropp, vet vad just hon tänder på osv. Det betyder inte att de skulle vara en bra älskare med vilken kvinna som helst.
    The reason mostly being that women like being taken care of, caressed and properly aroused during sex. Older experienced men are usually better at this while younger ones at times tend to take it too fast and cannot handle the excitement.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2023-05-13 10:32:11 följande:
    The reason mostly being that women like being taken care of, caressed and properly aroused during sex. Older experienced men are usually better at this while younger ones at times tend to take it too fast and cannot handle the excitement.
    Håller inte med. Minst lika många kvinnor vill ha hett passionerat sex, vi behöver inte alltid bli behandlade som porslinsdockor.
Svar på tråden Äldre kvinnor