XDX skrev 2025-06-15 12:01:35 följande:
Vet inte om det passar i tråden men jag hoppas vi får någon verklig opposition i Riksdagen. Elsa Widding är den enda verkliga oppositionen just nu.
Hon har nyss startat ett parti - Sverige Först (SF). Jag överväger att rösta på det, eller möjligen AfS. Partiet MoD är också ett intressant alternativ inom kategorin verklig opposition.
Fler här som kommer rösta på SF, AfS eller MoD?
Att inte rösta eller att rösta blankt är i praktiken mest en röst på status quo anser jag.
4%-spärren är katastrof och har lett till en oerhört allvarlig stagnation och likriktning. Den bara förstärker den sjuka politiska korrektheten som fullkomligt dominerar politiken och massmedierna.
Känner inte till SF eller MoD, men AfS skulle jag kunna tänka mig om jag visste att det skulle bli mer än en röst i deras statistik.
Googlad MoD men som vaccinmotståndare får de inte min röst. Resten skippade jag då vaccin är oerhört viktigt. Det partiet försörjer nog Skultuna på egen hand liksom.
Sedan googlade jag SF men insåg snabbt att ett parti som jobbar mot WHO inte är något för mig.
Kändes mest flummigt och oklart.
Samt att en hoppjerka som Widding är för labil att ha någon som helst tilltro eller förtroende för.
Hon hade gjort bäst i att stanna i SD, partiet som fått min röst sedan valet sedan 2008 och kommer att få det även 2026.