Inlägg från: Anonym (Thomas) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Thomas)

Riksdagsvalet 2026

Helt ärligt, HUR ska Tidö vinna valet i höst?

Ca 500.000 arbetslösa som fått det betydligt sämre. En del har blivit hemlösa, vräkta eller riskerar att bli. Psykisk ohälsa, självmordstankar och folk som faktiskt begått självmord.  Cancersjuka som får noll kronor i sjukersättning. Där regeringen hälsar att det är helt i sin ordning. Människor som " arbetat hårt" och betalat skatt. Som denna regering upprepat som en trasig skiva. Hur var det nu med samhällskontraktet? 

Eller är det bara vi som ska ställa upp med skatt och arbeta hårt? Medans regeringen inte tycker att det ska vara ömsesidigt. Är du sjuk, arbetslös etc. Då är du inte längre värd något som människa. Och ska slängas på soptippen.

Ska alla invandrare rösta på denna regering, som utvisar folk som sköter sig och betalar skatt? Talar om att alla är .mer eller mindre kriminella.

Om man tänker på detta, och sedan funderar på röster rent Allmänt. Vad är oddsen för att dessa någonsin skulle rösta på en regering som gjort det ännu värre för dom. 

• Anonym (Thomas)

Jag måste erkänna att när jag hörde ljuduppspelningen från L's  " krismöte"

Och hörde den äldre damen som var så upprörd, så bestört. Att Mohamasson valt att släppa in SD i regering. Hur hon aldrig skulle kunna förlåta det hon gör emot generationer och hennes egna barnbarn.

Man ska inte glömma att SD är ett parti som härstammar från nazismen och deras rötter kommer därifrån. 

Om vi accepterar det här, kommer Sverige tappa så mycket avseende och folk ute i Europa skulle undra vad Sverige blivit för slags land. Jag arbetar mycketfo utomlands och vill gärna fortsätta ha goda relationer till mina samarbetspartners i mitt yrke. Mycket tveksamt att  dom kommer de det här som positivt. Jag skulle skämmas över Sverige som land personligen.

Som en man sa dom blev intervjuad inTV4 om bensinen. Folk bråkar om några kr billigare bensin. Men skiter i helt i sina kommande generationer.

Klimatet är under all kritik med denna regering. Och så länge ni inte vill att era kommande generationer ska dö av lungsjukdomar och annan skit för att luften kommer vara totalt kass. Så borde nog folk se lite längre fram än att få bensinen sänkt med några kr. 

Det kommer krävas uppoffringar för alla, men folk är inte beredda att göra dom. Ändå ske det födas barn, men till vilken framtid? Fy fan. Folk är riktiga egoister numera.

• Anonym (Thomas)
    KillBill skrev 2026-03-20 08:25:58 följande:
    Ska jag tolka ditt svar som att du försvarar att SD finansierar organisationer som vill begränsa kvinnors rätt till fri abort?

www.dn.se/sverige/sds-bistand-stottar-bolsonaros-abortmotstandare/
    Det är märkligt att så många tummar ned saker, som går så lätt att kolla upp om dom stämmer.

Samma med att många människor fått det betydligt sämre ekonomiskt. Hur man behandlar olika samhällsgrupper. Människosynen. Exakt så här höll Hitler på. Byt ut judar emot arbetslösa och sjuka. Och du har samma retorik. Psykisk ohälsa, självmordsom begås av arbetslösa och sjuka som blivit hemlösa eller riskerar att bli vräkta.

Det är som att en del inte riktigt vill kännas vid det. Antar att det blir jobbigt psykiskt stt de hur Sverige förfaller. Lite den nakna kejsarens nya kläder över det.  Men det här är riktigt allvarligt.
  • Anonym (Thomas)

För den som är intresserad, här är senaste mätningarna

Oppositionen har fortsatt övertag över Tidö, som samtidigt har svårt att locka väljare från just oppositionen ( ingen direkt överraskning med tanke på deras politik och syn på arbetslösa, sjuka och invandrare)

Att M gått ut med att dom nu välkomnar SD in i en regering, har inte heller gett något opinionslyft. Däremot ser man att  väljare från Tidö blocket, har gått över till C.  

Ett annat problem för Tidö, är L, Som fortsätter med att kämpa att komma över riksdagsspärren. 

Så, några månader kvar till valet nu.

www.veriangroup.com/sv/news-and-insights/valjarbarometer-april-2026

Svar på tråden Riksdagsvalet 2026